Praktyczna nauka II-go języka 2: Konwersacja
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S2FS12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka II-go języka 2: Konwersacja |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS2-17-PN2J2K |
Kod programu: | 02-S2FS12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka II-go języka 2: Konwersacja obejmuje zagadnienia z zakresu wymogów określonych dla poziomu B2 ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego Nauka języka na wszystkich przedmiotach w obrębie modułu jest kontynuowana, a efektem realizacji modułu jest bardzo dobre opanowanie przez studentów poziomu biegłości B2 ESOKJ. Studenci rozszerzają zasób słownictwa (włączając leksykę specjalistyczną i profesjonalną), opanowując umiejętność tworzenia wypowiedzi ustnych oraz prowadzenia konwersacji na tematy określone dla wymogów poziomu biegłości B2 ESOKJ. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość drugiego wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie B2 w zakresie wskazanym dla modułu Praktyczna nauka II-go języka kierunkowego 1
2. Znajomość konstrukcji gramatycznych, syntaktycznych i leksykalnych oraz pragmatyki wybranego drugiego języka
3. Znajomość gramatyki opisowej wybranego drugiego języka
4. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie prowadzenia konwersacji w języku zachodnio- lub południowosłowiańskim zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS2-17-PN2J2K_1] |
K_U01 [5/5] |
ma pogłębioną wiedzę o specyfice wybranego języka słowiańskiego oraz komunikacji w językach bliskopokrewnych, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej [02-FS2-17-PN2J2K_2] |
K_W01 [4/5] |
prawidłowo posługuje się terminologią specjalistyczną w wybranej przez siebie dyscyplinie [02-FS2-17-PN2J2K_3] |
K_U03 [3/5] |
posiada umiejętność merytorycznego wypowiadania się na tematy dotyczące zagadnień z zakresu szeroko rozumianej humanistyki, a zwłaszcza wiedzy o wytworach kultury i o wybranym obszarze południowo- i/lub zachodniosłowiańskim [02-FS2-17-PN2J2K_4] |
K_U11 [2/5] |
student nawiązuje kontakty interpersonalne z przedstawicielami różnych kultur i tradycji; jest otwarty na wymianę informacji i doświadczeń, uczestniczy w projektach służących popularyzacji wiedzy o tradycjach i kulturze wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego [02-FS2-17-PN2J2K_5] |
K _K05 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS2-17-PN2J2Kw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie sprawdzianów kompetencji językowych w zakresie konwersacji i ekspresji ustnej |
02-FS2-17-PN2J2K_1 |
Ocena kształtująca [02-FS2-17-PN2J2Kw2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych |
02-FS2-17-PN2J2K_1 |
Ocena podsumowująca: egzamin ustny [02-FS2-17-PN2J2Kw3] | Rozmowa w wybranym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla poziomu B2 ESOKJ |
02-FS2-17-PN2J2K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS2-17-PN2J2Kf1] | Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi oraz poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi ustnej.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie,
2. praktyczne: dyskusja, symulacja
3. aktywizujące: metoda sytuacyjna, inscenizacja, burza mózgów.
Indywidualna praca ze studentem.
Udział w egzaminie. |
15 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich.
2. Bieżące przygotowanie do zajęć.
3. Udział w konsultacjach.
4. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim. |
55 |
Ocenianie ciągłe [02-FS2-17-PN2J2Kw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |