Praktyczna nauka I-go języka 4: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S2FS12.2017

Nazwa modułu: Praktyczna nauka I-go języka 4: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kod modułu: 02-FS2-17-PN1J4EPG
Kod programu: 02-S2FS12.2017
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Praktyczna nauka pierwszego języka 4: Ekspresja pisemna z elementami gramatyki praktycznej obejmuje zagadnienia w zakresie wymogów określonych dla poziomu C2 ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, oparta na opanowaniu języka na poziomie biegłości C1, a efektem realizacji modułu jest bardzo dobre opanowanie przez studentów poziomu biegłości C2 ESOKJ. Studenci rozszerzają zasób słownictwa (włączając leksykę specjalistyczną i profesjonalną), doskonalą umiejętności tworzenia długich i złożonych wypowiedzi pisemnych w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. Studenci potrafią skutecznie i swobodnie posługiwać się wybranym I-ym językiem kierunkowym w kontaktach społecznych, profesjonalnych, edukacyjnych i towarzyskich. Potrafią formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, sprawnie i właściwie posługując się regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami i wskaźnikami zespolenia tekstu.
Wymagania wstępne:
1. Znajomość I-go wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie C2 w zakresie wskazanym w module Praktyczna nauka I-go języka kierunkowego 3: Ekspresja pisemna z elementami gramatyki 2. Znajomość konstrukcji gramatycznych, syntaktycznych i leksykalnych wybranego I-go języka 3. Znajomość gramatyki opisowej wybranego I-go języka 4. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie gramatyki, syntaktyki, stylistyki i słownictwa wybranego I-go języka zachodnio- lub południowosłowiańskiego, tworzy teksty pisemne w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS2-17-PN1J4EPG_1]
K_U01 [5/5]
student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice systemu morfologicznego, składniowego, stylistycznego i słownictwa specjalistycznego wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego w językach blisko pokrewnych, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej [02-FS2-17-PN1J4EPG_2]
K_W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie opracować wybrane zagadnienie badawcze i przedstawić je w formie pisemnej prezentacji w wybranym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim dokonując syntezy posiadanej wiedzy [02-FS2-17-PN1J4EPG_3]
K_U03 [3/5]
posiada umiejętność merytorycznego pisemnego wypowiadania się na tematy dotyczące zagadnień z zakresu szeroko rozumianej humanistyki, a zwłaszcza wiedzy o wytworach kultury i o wybranym obszarze południowo- i/lub zachodniosłowiańskim [02-FS2-17-PN1J4EPG_4]
K_U11 [2/5]
student nawiązuje kontakty interpersonalne z przedstawicielami różnych kultur i tradycji; jest otwarty na wymianę informacji i doświadczeń, uczestniczy w projektach służących popularyzacji wiedzy o tradycjach i kulturze wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego [02-FS2-17-PN1J4EPG_5]
K _K05 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS2-17-PN1J4EPGw1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, prac pisemnych).
02-FS2-17-PN1J4EPG_1 02-FS2-17-PN1J4EPG_2 02-FS2-17-PN1J4EPG_3 02-FS2-17-PN1J4EPG_4 02-FS2-17-PN1J4EPG_5
Ocena kształtująca [02-FS2-17-PN1J4EPGw2]
Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych
02-FS2-17-PN1J4EPG_1 02-FS2-17-PN1J4EPG_2 02-FS2-17-PN1J4EPG_3 02-FS2-17-PN1J4EPG_4 02-FS2-17-PN1J4EPG_5
Ocena podsumowująca: egzamin pisemny [02-FS2-17-PN1J4EPGw3]
Napisanie złożonego tekstu na temat zgodny z tematyką określoną dla poziomu C2 ESOKJ
02-FS2-17-PN1J4EPG_1 02-FS2-17-PN1J4EPG_2 02-FS2-17-PN1J4EPG_3 02-FS2-17-PN1J4EPG_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS2-17-PN1J4EPGf1]
Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności pisania dłuższych i złożonych tekstów w wybranym I-ym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna. Indywidualna praca ze studentem. Udział w egzaminie.
30
Udział w zajęciach bezpośrednich. Bieżące przygotowanie do zajęć lub przygotowanie tekstu pisanego. Udział w konsultacjach. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim.
90 Ocenianie ciągłe [02-FS2-17-PN1J4EPGw1] Ocena kształtująca [02-FS2-17-PN1J4EPGw2] Ocena podsumowująca: egzamin pisemny [02-FS2-17-PN1J4EPGw3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)