Praktyczna nauka I-go języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S2FS12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka I-go języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS2-17-PN1J1EPG |
Kod programu: | 02-S2FS12.2017 |
Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka pierwszego języka 1: Ekspresja pisemna z elementami gramatyki praktycznej obejmuje zagadnienia w zakresie wymogów określonych dla poziomu B2+ ESOKJ wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, a efektem realizacji modułu jest opanowanie przez studentów poziomu biegłości B2+ ESOKJ. Studenci rozszerzają zasób słownictwa (włączając leksykę specjalistyczną i profesjonalną), doskonalą umiejętności tworzenia długich i złożonych wypowiedzi pisemnych w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. Studenci potrafią skutecznie i swobodnie posługiwać się wybranym I-ym językiem kierunkowym w kontaktach społecznych, profesjonalnych, edukacyjnych i towarzyskich. Potrafią formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, sprawnie i właściwie posługując się regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami i wskaźnikami zespolenia tekstu. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość pierwszego wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie B2
2. Znajomość konstrukcji gramatycznych, syntaktycznych i leksykalnych wybranego I-go języka
3. Znajomość gramatyki opisowej wybranego I-go języka
4. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie gramatyki, syntaktyki, stylistyki i słownictwa wybranego I-go języka zachodnio- lub południowosłowiańskiego, tworzy teksty pisemne w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS2-17-PN1J1EPG_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice systemu morfologicznego, składniowego, stylistycznego i słownictwa specjalistycznego wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego w językach blisko pokrewnych, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej [02-FS2-17-PN1J1EPG_2] |
K_W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie opracować wybrane zagadnienie badawcze i przedstawić je w formie pisemnej prezentacji w wybranym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim dokonując syntezy posiadanej wiedzy [02-FS2-17-PN1J1EPG_3] |
K_U03 [3/5] |
posiada umiejętność merytorycznego pisemnego wypowiadania się na tematy dotyczące zagadnień z zakresu szeroko rozumianej humanistyki, a zwłaszcza wiedzy o wytworach kultury i o wybranym obszarze południowo- i/lub zachodniosłowiańskim [02-FS2-17-PN1J1EPG_4] |
K_U11 [2/5] |
student nawiązuje kontakty interpersonalne z przedstawicielami różnych kultur i tradycji; jest otwarty na wymianę informacji i doświadczeń, uczestniczy w projektach służących popularyzacji wiedzy o tradycjach i kulturze wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego [02-FS2-17-PN1J1EPG_5] |
K _K05 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS2-17-PN1J1EPGw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, prac pisemnych). |
02-FS2-17-PN1J1EPG_1 |
Ocena kształtująca [02-FS2-17-PN1J1EPGw2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych. |
02-FS2-17-PN1J1EPG_1 |
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS2-17-PN1J1EPGw3] | Napisanie złożonego tekstu na temat zgodny z tematyką określoną dla poziomu B2+ ESOKJ. |
02-FS2-17-PN1J1EPG_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS2-17-PN1J1EPGf1] | Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności pisania dłuższych i złożonych tekstów w wybranym I-ym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie,
2. praktyczne: dyskusja, symulacja,
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna.
Indywidualna praca ze studentem.
Udział w zaliczeniu. |
15 | Udział w zajęciach bezpośrednich.
Bieżące przygotowanie do zajęć lub przygotowanie prezentacji/referatu.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do zaliczenia i udział w nim. |
60 |
Ocenianie ciągłe [02-FS2-17-PN1J1EPGw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |