Analiza matematyczna 1
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-N1MT12.2017

Nazwa modułu: | Analiza matematyczna 1 |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1N-13-AMa1 |
Kod programu: | 03-N1MT12.2017 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 11 |
Opis: | Moduł Analiza matematyczna 1 ma na celu nauczenie studentów posługiwania się metodami rachunku różniczkowego i rachunku całkowego funkcji jednej i wielu zmiennych, a także metodami szeregów potęgowych.. Przewiduje się realizację następujących treści programowych:
1.
Całka Riemanna: pojęcie pierwotnej, całkowanie przez części i przez podstawienie. Twierdzenie Newtona-Leibniza. Pojęcie szeregu i jego zbieżność. Kryteria zbieżności. Zbieżność bezwzględna i jej konsekwencje. Iloczyn Cauchy’ego szeregów.
2.
Szeregi potęgowe: Promień zbieżności i twierdzenie Cauchy’ego-Hadamarda. Rozwijanie w szereg potęgowy. Różniczkowanie i
całkowanie szeregów potęgowych. Funkcje holomorficzne, a funkcje klasy C (w dziedzinie rzeczywistej). Analityczne definicje
podstawowych funkcji elementarnych i ich własności.
3.
Teoria różniczkowania (zasadniczo) w przestrzeniach skończenie wymiarowych. Różniczka i pochodna.
Pochodne kierunkowe i cząstkowe. Jakobian odwzorowania. Pochodne i różniczki wyższych rzędów. Wzór Taylora dla odwzorowań skalarnych i wektorowych.Ekstrema lokalne. Lokalna odwracalność odwzorowań. Funkcje uwikłane. Dyfeomorfizmy. Ekstrema lokalne i ekstrema warunkowe |
Wymagania wstępne: | Wstęp do analizy matematycznej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawowe pojęcia i twierdzenia z zakresu całki Riemanna [AMa1_1] |
K_W04 [4/5] |
Zna podstawowe pojęcia i fakty z zakresu rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych [AMa1_2] |
K_W04 [5/5] |
Potrafi stosować metody rachunku różniczkowego i całkowego do obliczania niektórych
wielkości matematycznych i fizycznych
[AMa1_3] |
K_W07 [3/5] |
Rozwiązuje zadania typu optymalizacyjnego [AMa1_4] |
K_W07 [3/5] |
Docenia znaczenie potrzeby wprowadzania działań nieskończonych [AMa1_5] |
K_W01 [1/5] |
Potrafi rozwijać funkcje w szeregi potęgowe. [AMa1_6] |
K_W01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [AMa1_w_1] | Weryfikacja na podstawie odpowiedzi na zadawane pytania dotyczące wykładanych treści i znajomości rozwiązań zdań domowych |
AMa1_1 |
Sprawdziany pisemne na konwersatoriach [AMa1_w_2] | Weryfikacja umiejętności na podstawie analizy rozwiązań zadań sprawdzianów pisemnych |
AMa1_3 |
egzamin pisemny [AMa1_w_3] | Weryfikacja umiejętności na podstawie analizy rozwiązań zadań sprawdzianów egzaminacyjnych, weryfikacja zrozumienia pojęć i twierdzeń przez analizę odpowiedzi na teoretyczne pytania egzaminacyjne |
AMa1_3 |
egzamin ustny [AMa1_w_4] | Weryfikacja znajomości i zrozumienia definicji, twierdzeń i ich dowodów prezentowanych na wykładach |
AMa1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [AMa1_fns_1] | Wykład klasyczny „przy użyciu kredy i tablicy” wzbogacony przykładami i komentarzami |
45 | Studiowanie wykładów I wskazanej literatury |
60 |
aktywność na zajęciach [AMa1_w_1] |
konwersatorium [AMa1_fns_2] | Samodzielne rozwiązywanie zadań przy tablicy, rozwiązywanie zadań w małych grupach |
45 | Rozwiązywanie zadań |
60 |
aktywność na zajęciach [AMa1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |