Praktyka dydaktyczna ciągła z informatyki Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2017

Nazwa modułu: Praktyka dydaktyczna ciągła z informatyki
Kod modułu: 03-MO1S-18-PDCiI
Kod programu: 03-S1MT12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez: 1) poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu jej funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; 2) obserwowanie: a) czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk w toku prowadzonych przez niego lekcji, b) procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w klasie, ich prawidłowości i zakłóceń, c) sposobów aktywizowania i dyscyplinowania uczniów oraz różnicowania poziomu aktywności poszczególnych uczniów, d) sposobu oceniania uczniów, e) dynamiki i klimatu społecznego klasy, ról pełnionych przez uczniów, zachowania i postaw uczniów, 3) współdziałanie z opiekunem praktyk w: a) przygotowywaniu pomocy dydaktycznych, b) wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej, c) podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych, d) organizowaniu przestrzeni klasy, e) podejmowaniu działań w zakresie projektowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 4) pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze
Wymagania wstępne:
Zaliczone moduły: Dydaktyka informatyki I, Praktyka dydaktyczna z informatyki I
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki informatyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDCiI_1]
KN_W01 [2/5] KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W08 [2/5] KN_W11 [2/5] KN_K07 [2/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDCiI_2]
KN_W11 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K07 [3/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PDCiI_3]
KN_W13 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K07 [3/5]
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDCiI_4]
KN_W03 [1/5] KN_K06 [1/5] KN_K08 [1/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDCiI_5]
KN_W05 [2/5] KN_W06 [2/5] KN_W09 [2/5] KN_U01 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_U11 [2/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [PDCiI_6]
KN_W14 [1/5] KN_U08 [1/5] KN_U12 [1/5] KN_K04 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dokumentacja praktyki [PDCiI_w_1]
weryfikacja na podstawie dokumentacji sporządzonej w trakcie praktyki
PDCiI_1 PDCiI_2 PDCiI_3 PDCiI_4 PDCiI_5 PDCiI_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PDCiI_fs_1]
(brak informacji)
15
poznanie przez studenta środowiska szkolnego w ramach ciągłego pobytu w szkole (wyposażenie, planowanie i dokumentacja pracy, obowiązujące w szkole programy nauczania informatyki, stosowane podręczniki, system oceniania, organizacje szkolne), obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela (sporządzenie notatki hospitacyjnej) oraz samodzielne prowadzenie lekcji (przygotowanie scenariusza lekcji, pomocy dydaktycznych itp.)
15 dokumentacja praktyki [PDCiI_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)