Praktyka dydaktyczna z matematyki na II etapie edukacyjnym I Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2017

Nazwa modułu: Praktyka dydaktyczna z matematyki na II etapie edukacyjnym I
Kod modułu: 03-MO1S-15-PDMa1
Kod programu: 03-S1MT12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2019/2020
  • semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem praktyki dydaktycznej w szkole jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Praktyka odbywa się równolegle z realizacją modułu DMat2. W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez: 1) zapoznanie się ze specyfiką szkół, w których odbywana jest praktyka dydaktyczna, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; 2) obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć);
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDMa1_1]
KN_W01 [2/5] KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W08 [2/5] KN_W11 [2/5] KN_K07 [2/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDMa1_2]
KN_W11 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K07 [3/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PDMa1_3]
KN_W13 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K07 [3/5]
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDMa1_4]
KN_W03 [1/5] KN_K06 [1/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDMa1_5]
KN_W05 [2/5] KN_W06 [2/5] KN_W09 [2/5] KN_U01 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_U11 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [PDMa1_w_1]
Weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną
PDMa1_1 PDMa1_3 PDMa1_4
prace pisemne [PDMa1_w_2]
Weryfikacja umiejętności obserwowania i planowania lekcji matematyki (II etap edukacyjny
PDMa1_1 PDMa1_2
Obserwowanie lekcji matematyki [PDMa1_w_3]
Weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, planowania oraz omawiania lekcji matematyki (II etap edukacyjny)
PDMa1_1 PDMa1_2 PDMa1_3 PDMa1_4 PDMa1_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PDMa1_fs_1]
obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela, analiza lekcji w toku dyskusji
60
opracowywanie notatki hospitacyjnej i scenariusza metodycznego lekcji
10 aktywność na zajęciach [PDMa1_w_1] prace pisemne [PDMa1_w_2] Obserwowanie lekcji matematyki [PDMa1_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)