Kształcenie słuchu 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2017

Nazwa modułu: Kształcenie słuchu 2
Kod modułu: 13-EM-S2-KSZ2
Kod programu: 13-S2EM12.2017
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł Kształcenie słuchu 2 ma na celu pogłębienie nabytych praktycznych umiejętności rozpoznawania i określania zjawisk dźwiękowych. Metody nauczania to śpiewanie interwałów i trójdźwięków, czytanie nut głosem, realizowanie rytmicznych przebiegów, ćwiczenia słuchowe o wyższym stopniu trudności, oparte na rozpoznawaniu struktur interwałowo-melodycznych w zakresie systemu dur-moll z elementami rozszerzonej tonalności.
Wymagania wstępne:
Realizacja modułu Kształcenie słuchu 1.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi rozpoznać interwały proste oraz złożone, trójdźwięki durowe i molowe wraz z przewrotami, akord zmniejszony i zwiększony, czterodźwięk septymowy wraz z przewrotami oraz dominantę nonową. [13-EM-S2-KSZ2_1]
K_U07 [4/5] K_U08 [4/5] K_U09 [4/5]
Potrafi czytać nuty głosem w zakresie melodii tonalnych i atonalnych, śpiewać wszystkie poznane interwały i akordy oraz struktury czterogłosowe realizowane sukcesywnie i symultatywnie. [13-EM-S2-KSZ2_2]
K_U07 [4/5] K_U08 [4/5]
Potrafi napisać ze słuchu prostą melodię tonalną i atonalną oraz sekwencje interwałowo-akordowe. [13-EM-S2-KSZ2_3]
K_U08 [3/5]
Potrafi zaśpiewać wszystkie rodzaje gam wraz z triadą harmoniczną w układzie skupionym. [13-EM-S2-KSZ2_4]
K_U08 [4/5] K_U09 [4/5]
Potrafi zaśpiewać skale modalne, góralską i pentatoniki wraz z interwałami charakterystycznymi dla tych struktur [13-EM-S2-KSZ2_5]
K_U08 [3/5] K_U09 [3/5]
Ma świadomość konieczności rozwoju swoich możliwości i zdolności słuchowych. [13-EM-S2-KSZ2_6]
K_K02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium ustne [KSZ2_w_1]
weryfikacja umiejętności praktycznych poprzez śpiewanie zróżnicowanych przebiegów melodycznych oraz realizacji prostych przebiegów rytmicznych
13-EM-S2-KSZ2_1 13-EM-S2-KSZ2_2 13-EM-S2-KSZ2_3 13-EM-S2-KSZ2_4 13-EM-S2-KSZ2_5
kolokwium pisemne [KSZ2_w_2]
dyktando interwałowo-akordowe oraz melodyczne i rytmiczne o wysokim stopniu trudności
13-EM-S2-KSZ2_1 13-EM-S2-KSZ2_2 13-EM-S2-KSZ2_3 13-EM-S2-KSZ2_4 13-EM-S2-KSZ2_5 13-EM-S2-KSZ2_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [KSZ2_fs_1]
wykonywanie różnorodnych ćwiczeń słuchowo-głosowych skupionych wokół jednego problemu
15
samodzielne ćwiczenia słuchowo-głosowe związane z pracą samodzielną zadaną podczas zajęć
15 kolokwium ustne [KSZ2_w_1] kolokwium pisemne [KSZ2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)