Elementy choreoterapii 2/TM Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2017

Nazwa modułu: Elementy choreoterapii 2/TM
Kod modułu: 13-EM-TM-S2-CHR2
Kod programu: 13-S2EM12.2017
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia w ramach modułu Elementy choreoterapii 2 stanowią kontynuację zagadnień związanych z zastosowaniem elementów choreoterapii w profilaktyce, terapii i edukacji dzieci i młodzieży wykazujących zaburzenia rozwojowe w rożnym stopniu. Student nabywa umiejętność świadomej pracy nad ciałem oraz wykorzystywania wszystkich możliwych aspektów ruchu ludzkiego ciała w relacji do czasu, przestrzeni i dynamiki ruchu w różnorodnych formach związanych z choreoterapią.
Wymagania wstępne:
Wymagana realizacja efektów kształcenia modułów: Elementy choreoterapii 1; Teoretyczne podstawy muzykoterapii, Techniki muzykoterapii z metodyką 1,2; Elementy oligofrenopedagogiki; Rytmikoterapia 1,2; Folklor regionalny w terapii.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólną wiedzę na temat funkcji i celów choreoterapii jako środka integracji psychofizycznej w profilaktyce i terapii dzieci i młodzieży. [13-EM-TM-S2-CHR2_1]
K_W14 [4/5] K_W15 [4/5]
Dysponuje wiedzą dotyczącą Systemu Analizy Ruchu R. Labana i potrafi wykorzystać ją w tworzeniu zadań rozwijających świadomość ciała w relacji do przestrzeni. [13-EM-TM-S2-CHR2_2]
K_W08 [4/5] K_W10 [4/5] K_U16 [4/5]
Orientuje się w literaturze dotyczącej terapeutycznego zastosowania ruchu i tańca w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwojowymi. [13-EM-TM-S2-CHR2_3]
K_W07 [3/5] K_W08 [3/5]
Ma umiejętność tworzenia tańców integracyjnych oraz innych form aktywności ruchowej, tanecznej lub muzyczno-ruchowej z uwzględnieniem konkretnych zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży. [13-EM-TM-S2-CHR2_4]
K_U06 [4/5] K_U07 [4/5] K_K03 [4/5]
Posiada umiejętność świadomej pracy nad ciałem, uwzględniając możliwości rozwoju motorycznego człowieka. [13-EM-TM-S2-CHR2_5]
K_U07 [3/5] K_K02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [CHR2_w_1]
sprawdzenie umiejętności wykonywania zadań kształcących świadomość ciała, przestrzeni, pamięci ruchowo-przestrzennej z jednoczesnym wykorzystaniem ich we własnej koncepcji, możliwej do zastosowania w terapii poprzez ruch i taniec
13-EM-TM-S2-CHR2_1 13-EM-TM-S2-CHR2_2 13-EM-TM-S2-CHR2_3 13-EM-TM-S2-CHR2_4 13-EM-TM-S2-CHR2_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [CHR2_fs_1]
- prezentacja przykładowych form aktywności ruchowej stosowanych w choreoterapii dzieci i młodzieży
30
- doskonalenie umiejętności samodzielnego tworzenia i przeprowadzenia zadań z zakresu choreoterapii; - opracowanie własnej koncepcji z zastosowaniem wybranych form ruchowych, tanecznych i muzyczno-ruchowych z uwzględnieniem potrzeb, możliwości rozwojowych i zaburzonych funkcji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
45 zaliczenie praktyczne [CHR2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)