Praktyki dydaktyczne - język francuski II Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-N2FLR13.2017

Nazwa modułu: Praktyki dydaktyczne - język francuski II
Kod modułu: 02-FL-RM-N2-PDJF-2
Kod programu: 02-N2FLR13.2017
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Podczas praktyk pedagogicznych, student poznaje: • zasady funkcjonowania szkoły oraz innych instytucji, zajmujących się kształceniem oraz nauczaniem, • podział kompetencji i procedur obowiązujących w placówkach, w których student realizuje praktykę. Staż pedagogiczny rozwija umiejętności wykorzystywania wiedzy praktycznej i teoretycznej, zdobytej podczas studiów oraz przygotowuje studenta do samodzielnego funkcjonowania na rynku pracy, związanym z edukacją.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie odpowiedniego semestru studiów
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wysoką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [N2_K01]
KN2_K01 [5/5]
ma wysoką świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [N2_K03]
KN2_K03 [4/5]
jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [N2_K04]
KN2_K04 [5/5]
odpowiedzialnie i rzetelnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze [N2_K06]
KN2_K06 [4/5]
jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły [N2_K07]
KN2_K07 [3/5]
potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych [N2_U01]
KN2_U01 [4/5]
posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowania wniosków [N2_U05]
KN2_U05 [5/5]
posiada rozwinięte w wysokim stopniu kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej [N2_U06]
KN2_U06 [5/5]
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej [N2_U07]
KN2_U07 [5/5]
potrafi analizować własne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne [N2_U13]
KN2_U13 [5/5]
potrafi we właściwy sposób ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z odpowiednimi etapami edukacyjnymi [N2_U15]
KN2_U15 [5/5]
posiada ugruntowaną wiedzę o procesach komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowościach i zakłóceniach [N2_W02]
KN2_W02 [3/5]
posiada szeroką wiedzę o głównych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących [N2_W05]
KN2_W05 [4/5]
posiada dogłębną i ugruntowaną wiedzę o podmiotach działalności pedagogicznej (dzieciach, uczniach, rodzicach i nauczycielach) i partnerach szkolnej edukacji (np. instruktorach harcerskich) oraz specyfice funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych [N2_W07]
KN2_W07 [2/5]
posiada szczegółową wiedzę o metodyce wykonywania zadań − normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowaniu przedszkolnym, nauczaniu w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych [N2_W08]
KN2_W08 [5/5]
posiada pogłębioną wiedzę o etyce zawodu nauczyciela [N2_W09]
KN2_W09 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Raport oraz dzienniczek praktyk [w-1]
Student sporządza szczegółowy raport oraz dzienniczek praktyk, wskazując zadania i czynności zrealizowane podczas praktyki
N2_K01 N2_K03 N2_K04 N2_K06 N2_K07 N2_U01 N2_U05 N2_U06 N2_U07 N2_U13 N2_U15 N2_W02 N2_W05 N2_W07 N2_W08 N2_W09
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [f-1]
Realizacja zadań i czynności powierzonych przez pracodawcę (m.in. prowadzenie zajęć, sporządzanie konspektów lekcji oraz odpowiednich pomocy dydaktycznych), stały kontakt z opiekunem praktyk pedagogicznych
60
Przygotowanie konspektów lekcji prowadzonych. Po zakończeniu praktyk: opracowanie szczegółowego raportu oraz dzienniczka praktyk
0 Raport oraz dzienniczek praktyk [w-1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)