Dydaktyka języka francuskiego II Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-N2FLR13.2017

Nazwa modułu: Dydaktyka języka francuskiego II
Kod modułu: 02-FL-RM-N2-DJF-2
Kod programu: 02-N2FLR13.2017
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu teorii dydaktyki języka francuskiego jako obcego, przedstawienie jej głównych koncepcji oraz najważniejszych kierunków badań. W ramach głównej problematyki na zajęciach podnoszone są następujące kwestie: analiza porównawcza głównych metod nauczania/uczenia się języka francuskiego jako obcego, analiza procesu nauczania/uczenia się języka francuskiego w warunkach szkolnych na różnych poziomach nauczania, analiza procesu nauczania/uczenia się językowych kompetencji komunikacyjnych na lekcji języka francuskiego, analiza wpływu czynników środowiskowych oraz indywidualnych (afektywnych i kognitywnych) na efektywność procesu uczenia się języka francuskiego jako obcego, ewaluacja procesu nauczania/uczenia się języka francuskiego jako obcego.
Wymagania wstępne:
Ogólna wiedza na temat głównych metod nauczania/uczenia się języka francuskiego jako obcego; Znajomość języka francuskiego co najmniej na poziomie C1
Literatura podstawowa:
1. Courtillon J., 2003 : Élaborer un cours de FLE, Paris, Hachette Livre. 2. Cuq J.-P., Gruca I., 2003 : Cours de didactique du français langue étrangère, Grenoble, Presse Universitaire de Grenoble. 3. Komorowska H, 2003: Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa. 4. Komorowska H., 1984, Testy w nauczaniu języków obcych. Warszawa: WSiP.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wysoką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [N2_K01]
KN2_K01 [5/5]
ma głęboką świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [N2_K05]
KN2_K05 [5/5]
potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych [N2_U03]
KN2_U03 [5/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności zawodowe związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii [N2_U04]
KN2_U04 [5/5]
posiada dogłębną wiedzę o współczesnych teoriach dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowaniach tych procesów [N2_W04]
KN2_W04 [5/5]
posiada szczegółową wiedzę o metodyce wykonywania zadań − normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowaniu przedszkolnym, nauczaniu w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych [N2_W08]
KN2_W08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prezentacja lub praca pisemna [w-1]
Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany lub zadany temat.
N2_K01 N2_U03 N2_U04 N2_W04
Praca na zjęciach [w-2]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach.
N2_K01 N2_K05 N2_U03 N2_U04
Egzamin [w-3]
Studenci przystępują do egzaminu zaliczeniowego.
N2_W04 N2_W08
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [f-1]
Prezentacje multimedialne
2
Studenci opracowują wybrane bądź zadane zagadnienie.
50 Prezentacja lub praca pisemna [w-1]
ćwiczenia [f-2]
Praca z tekstami teoretycznymi na temat dydaktyki języka francuskiego (analiza, omówienie, dyskusja)
14
Studenci zapoznają się, a następnie omawiają wskazane materiały i dyskutują na ich temat.
50 Praca na zjęciach [w-2]
ćwiczenia [f-3]
Samodzielna interpretacja oraz krytyczna ocena dokumentów naukowych z zakresu dydaktyki
14
Studenci samodzielnie interpretują oraz wyciągają samodzielne wnioski dotyczące omawianych treści programowych.
25 Egzamin [w-3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)