Dydaktyka języka francuskiego II
Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-N2FLR13.2017

Nazwa modułu: | Dydaktyka języka francuskiego II |
---|---|
Kod modułu: | 02-FL-RM-N2-DJF-2 |
Kod programu: | 02-N2FLR13.2017 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Celem modułu jest wprowadzenie studenta w problematykę z zakresu teorii dydaktyki języka francuskiego jako obcego, przedstawienie jej głównych koncepcji oraz najważniejszych kierunków badań. W ramach głównej problematyki na zajęciach podnoszone są następujące kwestie: analiza porównawcza głównych metod nauczania/uczenia się języka francuskiego jako obcego, analiza procesu nauczania/uczenia się języka francuskiego w warunkach szkolnych na różnych poziomach nauczania, analiza procesu nauczania/uczenia się językowych kompetencji komunikacyjnych na lekcji języka francuskiego, analiza wpływu czynników środowiskowych oraz indywidualnych (afektywnych i kognitywnych) na efektywność procesu uczenia się języka francuskiego jako obcego, ewaluacja procesu nauczania/uczenia się języka francuskiego jako obcego. |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza na temat głównych metod nauczania/uczenia się języka francuskiego jako obcego;
Znajomość języka francuskiego co najmniej na poziomie C1
|
Literatura podstawowa: | 1. Courtillon J., 2003 : Élaborer un cours de FLE, Paris, Hachette Livre.
2. Cuq J.-P., Gruca I., 2003 : Cours de didactique du français langue étrangère, Grenoble, Presse Universitaire de Grenoble.
3. Komorowska H, 2003: Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa.
4. Komorowska H., 1984, Testy w nauczaniu języków obcych. Warszawa: WSiP.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wysoką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań
pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [N2_K01] |
KN2_K01 [5/5] |
ma głęboką świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [N2_K05] |
KN2_K05 [5/5] |
potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania
działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych [N2_U03] |
KN2_U03 [5/5] |
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności zawodowe związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii [N2_U04] |
KN2_U04 [5/5] |
posiada dogłębną wiedzę o współczesnych teoriach dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowaniach tych procesów [N2_W04] |
KN2_W04 [5/5] |
posiada szczegółową wiedzę o metodyce wykonywania zadań − normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w wybranym obszarze działalności
pedagogicznej (wychowaniu przedszkolnym, nauczaniu w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych
[N2_W08] |
KN2_W08 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prezentacja lub praca pisemna [w-1] | Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany lub zadany temat. |
N2_K01 |
Praca na zjęciach [w-2] | Studenci biorą czynny udział w zajęciach. |
N2_K01 |
Egzamin [w-3] | Studenci przystępują do egzaminu zaliczeniowego. |
N2_W04 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [f-1] | Prezentacje multimedialne |
2 | Studenci opracowują wybrane bądź zadane zagadnienie. |
50 |
Prezentacja lub praca pisemna [w-1] |
ćwiczenia [f-2] | Praca z tekstami teoretycznymi na temat dydaktyki języka francuskiego (analiza, omówienie, dyskusja) |
14 | Studenci zapoznają się, a następnie omawiają wskazane materiały i dyskutują na ich temat. |
50 |
Praca na zjęciach [w-2] |
ćwiczenia [f-3] | Samodzielna interpretacja oraz krytyczna ocena dokumentów naukowych z zakresu dydaktyki |
14 | Studenci samodzielnie interpretują oraz wyciągają samodzielne wnioski dotyczące omawianych treści programowych. |
25 |
Egzamin [w-3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |