Praktyki psychologiczno-pedagogiczne
Kierunek studiów: Filologia (filologia romańska)
Kod programu: 02-N2FLR13.2017

Nazwa modułu: | Praktyki psychologiczno-pedagogiczne |
---|---|
Kod modułu: | 02-FL-N2-240PPP |
Kod programu: | 02-N2FLR13.2017 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Podczas praktyk pedagogicznych, student poznaje:
• zasady funkcjonowania szkoły oraz innych instytucji, zajmujących się kształceniem oraz nauczaniem,
• podział kompetencji i procedur obowiązujących w placówkach, w których student realizuje praktykę.
Staż pedagogiczny rozwija umiejętności wykorzystywania wiedzy praktycznej i teoretycznej, zdobytej podczas studiów oraz przygotowuje studenta do samodzielnego funkcjonowania na rynku pracy, związanym z edukacją.
|
Wymagania wstępne: | Zaliczenie odpowiedniego semestru studiów |
Literatura podstawowa: | brak |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wysoką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań
pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych)
[N2_K01] |
KN2_K01 [5/5] |
ma wysoką świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [N2_K03] |
KN2_K03 [4/5] |
jest świadomy znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [N2_K04] |
KN2_K04 [5/5] |
odpowiedzialnie i rzetelnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze [N2_K06] |
KN2_K06 [4/5] |
jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły [N2_K07] |
KN2_K07 [3/5] |
potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji [N2_U02] |
KN2_U02 [3/5] |
posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowania wniosków [N2_U05] |
KN2_U05 [5/5] |
posiada rozwinięte w wysokim stopniu kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej [N2_U06] |
KN2_U06 [4/5] |
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej [N2_U07] |
KN2_U07 [5/5] |
potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności [N2_U11] |
KN2_U11 [5/5] |
potrafi umiejętnie pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada wszechstronne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych), posiada umiejętność współpracy z innymi nauczycielami, pedagogami i rodzicami uczniów [N2_U12] |
KN2_U12 [2/5] |
potrafi analizować własne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne [N2_U13] |
KN2_U13 [5/5] |
potrafi świadomie zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego [N2_U14] |
KN2_U14 [4/5] |
posiada szeroką wiedzę o rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych [N2_W01] |
KN2_W01 [3/5] |
posiada ugruntowaną wiedzę o procesach komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowościach i zakłóceniach [N2_W02] |
KN2_W02 [2/5] |
posiada szeroką wiedzę o głównych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących [N2_W05] |
KN2_W05 [3/5] |
osiada szczegółową wiedzę o metodyce wykonywania zadań − normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w wybranym obszarze działalności
pedagogicznej (wychowaniu przedszkolnym, nauczaniu w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych
[N2_W08] |
KN2_W08 [5/5] |
posiada pogłębioną wiedzę o etyce zawodu nauczyciela [N2_W09] |
KN2_W09 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Raport oraz dzienniczek praktyk [w-1] | Student sporządza szczegółowy raport oraz dzienniczek praktyk, wskazując zadania i czynności zrealizowane podczas praktyki |
N2_K01 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [f-1] | Realizacja zadań i czynności powierzonych przez pracodawcę (m.in. prowadzenie zajęć, sporządzanie konspektów lekcji oraz odpowiednich pomocy dydaktycznych), stały kontakt
z opiekunem praktyk pedagogicznych
|
30 | Po zakończeniu praktyk: opracowanie szczegółowego raportu oraz dzienniczka praktyk |
Raport oraz dzienniczek praktyk [w-1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |