Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki
Kod modułu: 12-PE-OP-S2-2PDEKJ
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
Przedmiot projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki ma umożliwić przekazanie studentom podstawowej wiedzy ogólnopedagogicznej niezbędnej do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz kształtowania własnego rozwoju. Studenci nabywają kompetencje w zakresie kreowania własnej egzystencji (kształtowania tożsamości osobowej, społecznej, kulturowej itd.), jak również kreowania tożsamości wychowanka. Tematyka zajęć pobudza studentów do twórczego myślenia i działania, pogłębiania relacji i wiedzy o sobie i innych
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [4/5]
jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; uczestniczy w przygotowywaniu projektów i programów profilaktycznych, terapeutycznych zarówno w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, jak i w środowisku otwartym; utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej [_K_2]
K_K02 [3/5] K_K03 [2/5] K_K04 [3/5]
charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo-wychowawczych, a także wrażliwością i kulturą pedagogiczną; uczestniczy jako twórca lub odbiorca w życiu kulturalnym [_K_3]
K_K06 [3/5] K_K09 [2/5]
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczo-opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych; potrafi, w twórczy sposób, dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_1]
K_U02 [3/5] K_U09 [2/5] K_U10 [2/5]
potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; ma zdolności do współpracy w relacjach międzyludzkich; potrafi podejmować działania edukacyjne (z uwzględnieniem analizy wytworów kultury), terapeutyczne i interwencyjne na rzecz samorozwoju jednostki; precyzyjnie wypowiada się ustnie i pisemnie z zastosowaniem różnych kanałowa i technik komunikacyjnych [_U_2]
K_U03 [2/5] K_U04 [2/5] K_U11 [4/5] K_U13 [2/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie psychologicznym i społecznym; ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka w społeczeństwie oraz sposobu, w jaki rzeczywista bądź wyobrażona obecność innych ludzi oddziaływuje na ludzkie myślenie, odczuwanie i zachowanie, jak również praktyczne usprawnianie ich umiejętności społecznych; ma rozszerzoną wiedzę na temat procesu wdrażania jednostki do życia w społeczeństwie biorąc pod uwagę aspekt rozwojowy i osobowościowy, jak i społeczno-kulturowe uwarunkowania; ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych [_W_1]
K_W06 [4/5] K_W09 [2/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej zna rolę wzoru osobowego opiekuna-wychowawcy w wychowaniu i pomocy dzieciom i młodzieży [_W_2]
K_W16 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
sprawdzenie czy student potrafi przygotować projekt związany ze stymulowaniem twórczego samorozwoju jednostki, czy potrafi trafnie dostrzec potrzeby odbiorcy i rolę prowadzącego
_K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
aktywny udział w warsztatowej części zajęć-ocena ciągła [_w_2]
sprawdzenie umiejętności twórczego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach warsztatowych
_K_1 _K_3 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
metoda projektów przedstawienie za pomocą metod aktywnych i środków audiowizualnych wybranych zagadnień teoretycznych zajęcia warsztatowe
15
wykonanie grupowego projektu dotyczącego twórczego samorozwoju wybranej jednostki lub grupy literatura uzupełniająca, praca z tekstem przygotowanie do aktywnego udziału w ćwiczeniach warsztatowych – przygotowanie literatury i do dyskusji
165 projekt [_w_1] aktywny udział w warsztatowej części zajęć-ocena ciągła [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)