Animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej
Kod modułu: 12-PE-OP-S2-1ADEPW
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
W ramach modułu animowanie działań edukacyjnych i pracy wychowawczej student przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej w zróżnicowanych środowiskach wychowawczych z zastosowaniem odpowiednich strategii projektowania w kulturze i pracy społecznej. Kluczowym elementem zajęć konwersatoryjnych jest zrozumienie specyfiki pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu z wyjaśnieniem ich znaczenia i wskazaniem zastosowania na każdym etapie działalności projektowej. Realizacja modułu poszerza wiedzę studenta o nowe techniki pracy edukacyjnej i wychowawczej odwołujące się do metodologii animacji społeczno-kulturalnej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania optymalnych rozwiązań w zakresie działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej w oparciu o nabytą wiedzę oraz doświadczenie indywidualne [_K_1]
K_K02 [2/5] K_K09 [2/5]
podstawi zastosować wiedzę teoretyczną w procesie projektowania indywidualnych działań animacyjnych w zróżnicowanych środowiskach wychowawczych [_U_1]
K_U09 [3/5] K_U10 [3/5]
potrafi samodzielnego poszukiwać niezbędnych do pracy projektowej źródeł informacji w tym: przeszukiwanie oficjalnych baz danych na poziomie lokalnym, narodowym i europejskim; korzystanie z wewnętrznych dokumentów instytucji, grup i stowarzyszeń ; analiza danych zastanych; przeprowadza analizę wytworów kultury w celu wskazania ich znaczenia w podejmowaniu działań wychowawczych [_U_2]
K_U01 [3/5] K_U13 [3/5]
posiada podstawowe umiejętności sprawnego wypowiadania się publicznie w sposób komunikatywny, poparty rzetelną argumentacją odwołującą się do posiadanej wiedzy i doświadczenia, w mowie bezpośredniej, z użyciem materiałów ilustracyjnych przestawionych w formie cyfrowej i analogowej [_U_3]
K_U04 [3/5]
zna podstawowe metody, techniki i narzędzia projektowania działań animacyjnych w zróżnicowanych środowiskach wychowawczych oraz literaturę poświęconą tym zagadnieniom [_W_1]
K_W04 [3/5] K_W05 [3/5]
orientuje się w aktualnej terminologii, treściach, układzie i sposobach dystrybucji standardowych dokumentów służących działalności projektowej w sferze edukacji [_W_2]
K_W01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
wypowiedź ustna z prezentacją [_w_1]
komentarz analityczny do dokumentacji zebranej i prezentowanej w wybranej formie [dossier, prezentacja multimedialna, dokumentacja fotograficzna lub AV
_U_2 _U_3 _W_2
projekt [_w_2]
pisemna wersja projektu o charakterze animacyjnym przygotowana na potrzeby wybranego środowiska wychowawczego z uwzględnieniem fazy diagnostycznej, etapów realizacji zadań oraz sposobami ewaluacji
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
analiza wskazanych tekstów, dokumentów i danych upowszechnianych w formie pisemnej oraz za pomocą narzędzi cyfrowych, niezbędnych do projektowania działalności edukacyjnej i animacyjnej w formie dyskusji z wymianą poglądów [z użyciem materiału ilustracyjnego AV i cyfrowego]; konsultacje indywidualne w formie bezpośredniej
15
analiza literatury przedmiotu oraz dokumentacji projektów animacyjnych i edukacyjnych; przygotowanie projektu do publicznej prezentacji;konsultacje pisemnej wersji projektu z weryfikacją zebranej dokumentacji
105 wypowiedź ustna z prezentacją [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)