Kultura żywego słowa Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2014

Nazwa modułu: Kultura żywego słowa
Kod modułu: 12-PE-AN-S1-6KZS
Kod programu: 12-S1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
w ramach modułu kultura żywego słowa realizowane są treści służące: 1. wzbogaceniu i praktycznemu utrwaleniu elementów kultury języka jako podstawowego czynnika prawidłowej i płynnej komunikacji; 2. uświadomieniu znaczenia poprawności gramatycznej (regulowanej stosowanymi w praktyce normami) w komunikacji oficjalnej i nieoficjalnej; 3. wzbogaceniu w zakresie leksyki, frazeologii, zróżnicowania stylistycznego; 4. poprawności wymowy, wypowiadania, wygłaszania tekstów zgodnie z funkcjami języka; 5. podkreśleniu znaczenia etyki językowej
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1]
K_K01 [2/5]
ma świadomość wartości języka jako dziedzictwa kulturowego oraz jego poszanowania dba o poprawność językową w mowie i piśmie [_K_2]
K_K02 [3/5]
ma etyczną świadomość wykorzystywania języka na różnych poziomach komunikacji społecznej, wyrażającego się w pragmatyce różnych form (odmian i gatunków) mowy i wypowiedzi [_K_3]
K_K03 [3/5]
potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych [_U_1]
K_U03 [2/5]
potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych (sub)dyscyplin [_U_2]
K_U06 [3/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie tworzenia różnych form wypowiedzi; a w szczególności – potrafi w sposób zwięzły i trafny wyrażać swoje myśli, sprawnie i skutecznie przemawiać, poprawnie konstruować teksty, prowadzić dyskusje, polemiki i negocjacje, autoprezentacje i posługiwać się językiem w oficjalnych sytuacjach publicznych [_U_3]
K_U07 [3/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych [_U_4]
K_U04 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi [_U_5]
K_U05 [3/5]
posiada wiedzę o edukacji kulturalnej, animacji społeczno-kulturalnej i upowszechnianiu kultury ich związkach i miejscu w systemie nauk humanistycznych [_W_1]
K_W02 [3/5]
zna elementarne zagadnienia z zakresu prowadzenia dyskusji, polemiki, negocjacji, autoprezentacji oraz posługiwania się językiem z uwzględnieniem kontekstu przemian komunikacyjnojęzykowych, kulturowych i społecznych [_W_2]
K_W08 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych (etyka języka) [_W_3]
K_W19 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
weryfikacja stopnia opanowania treści wykładowych i ćwiczeniowych
_U_1 _U_2 _U_3 _U_4 _W_1 _W_2 _W_3
kolokwium [_w_2]
sprawdzenie realizacji stopnia opanowania treści ćwiczeniowych oraz ujętych w formie prezentacji
_K_1 _U_3 _U_4 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_3]
sprawdzenie zdobytej wiedzy teoretycznej pomieszczonej w pragmatykę działania oraz umiejętności technicznych w zakresie wygłaszanego tekstu
_K_2 _K_3 _U_1 _U_3 _U_5 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykłady dotyczące wybranych zagadnień z zakresu kultury żywego słowa jako elementu kultury języka polskiego
15
lektury uzupełniające i rozszerzające treści wykładowe
10 egzamin pisemny [_w_1] kolokwium [_w_2] prezentacja [_w_3]
ćwiczenia [_fs_2]
wykształcenie umiejętności analityczno-interpretacyjnych na podstawie wskazanych tekstów; wypracowywanie umiejętności wydobycia walorów ekspresyjno-estetycznych brzmieniowej warstwy wypowiedzi oraz walorów impresywnych
15
opanowanie treści programowych; umiejętność dokonywania selekcji, korekty, analizy i interpretacji; zebranie materiału i przygotowanie prezentacji; indywidualna praca w zakresie zyskania sprawności technicznej w posługiwaniu się językiem polskim (poprawność wymowy i poprawność wypowiadania się)
20 egzamin pisemny [_w_1] kolokwium [_w_2] prezentacja [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)