Seminarium licencjackie II
Kierunek studiów: Ochrona środowiska
Kod programu: 01-S1MOS12.2017
| Nazwa modułu: | Seminarium licencjackie II |
|---|---|
| Kod modułu: | 1OS_12 |
| Kod programu: | 01-S1MOS12.2017 |
| Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Moduł jest kontynuacją i poszerzeniem działań realizowanych w trakcie seminarium licencjackiego I. Cele modułu: przygotowanie studenta do samodzielnego opracowania tematów związanych z kierunkiem badań wybranej Katedry/Zakładu oraz własnej pracy licencjackiej na podstawie krytycznej analizy najnowszej literatury przedmiotu; wygłoszenie prezentacji oraz udział w dyskusji naukowej na temat przedstawianych zagadnień; poszerzenie wiedzy teoretycznej w zakresie podstawowych problemów i metod badawczych, ze szczególnym naciskiem na profil badawczy wybranej jednostki; przegląd literatury światowej z zakresu aktualnych zagadnień współczesnej biologii; ukierunkowane opracowanie wybranego zagadnienia seminaryjnego oraz przygotowywanie prezentacji lub posteru w programie Power Point; wyrobienie umiejętności zaprezentowania i dyskutowania zagadnień naukowych z użyciem terminologii naukowej; ukierunkowane przygotowanie pracy licencjackiej i jej indywidualna prezentacja na forum grupy w postaci autoreferatu. |
| Wymagania wstępne: | Osiągnięcie efektów kształcenia przewidzianych programem seminarium licencjackiego I w wybranej Katedrze/Zakładzie. Znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na korzystanie z anglojęzycznej literatury specjalistycznej, na poziomie B2. |
| Literatura podstawowa: | jak literatura obowiązkowa w sylabusie |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Opisuje i wyjaśnia podstawowe techniki i narzędzia w badaniach procesów biologicznych. [1OS_12_1] |
1OS_W26 [4/5] |
Identyfikuje przydatność kwalifikacji biologa na rynku pracy [1OS_12_10] |
1OS_K14 [5/5] |
Przywołuje znaczenie pracy doświadczalnej w naukach przyrodniczych i definiuje znaczenie analiz molekularnych we współczesnej biologii. [1OS_12_2] |
1OS_W20 [4/5] |
Prezentuje najnowsze osiągnięcia z zakresu biologii mikroorganizmów, roślin i zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem profilu badawczego wybranej jednostki (Katedry/Zakładu). [1OS_12_3] |
1OS_W17 [5/5] |
Systematycznie dokonuje kwerend piśmiennictwa, w tym anglojęzycznego, w zakresie profilu badawczego wybranej jednostki oraz własnej pracy licencjackiej. [1OS_12_4] |
1OS_W30 [4/5] |
Demonstruje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biologii i nauk pokrewnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zgodnej z profilem badawczym wybranej jednostki oraz tematem własnej pracy licencjackiej. [1OS_12_5] |
1OS_W18 [5/5] |
Kształtuje i doskonali personalne zdolności autoprezentacji i dyskusji naukowej. [1OS_12_6] |
1OS_U11 [5/5] |
Poddaje konstruktywnej krytyce swoją aktywność na seminarium oraz uwzględnia w swoim postępowaniu uwagi prowadzącego oraz stanowisko innych uczestników zajęć [1OS_12_7] |
1OS_U14 [5/5] |
Rozumie znaczenie badań naukowych w kontekście prawodawstwa dotyczącego ochrony własności intelektualnej, wykazuje poszanowanie dla pracy własnej oraz dla pracy innych ludzi. [1OS_12_8] |
1OS_W32 [5/5] |
Jest świadom kosztochłonności badań w naukach eksperymentalnych i zna podstawowe mechanizmy ich finansowania. [1OS_12_9] |
1OS_W31 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| sprawdzian umiejętności autoprezentacji [1OS_12_w_1] | Umiejętność przygotowania i klarownego przedstawienia referatu lub posteru naukowego na wybrany temat w postaci prezentacji Power Point. Ocena wartości merytorycznej i technicznej referatu/posteru, zdolności do syntezy informacji oraz właściwego doboru literatury przedmiotu, w tym angielskojęzycznej. |
1OS_12_1 |
| ocena ciągła [1OS_12_w_2] | Aktywność w dyskusji w trakcie zajęć. |
1OS_12_1 |
| autoreferat pracy licencjackiej [1OS_12_w_3] | Ocena wartości merytorycznej i technicznej autoreferatu, ocena zdolności do syntezy informacji oraz właściwego doboru literatury przedmiotu, w tym angielskojęzycznej. |
1OS_12_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| seminarium [1OS_12_fs_1] | Prezentacja i dyskusja nad przedstawionym referatem (autoreferatem) lub posterem. |
30 | Praca pod nadzorem prowadzącego; dobór i analiza literatury; dyskusja nad problemami zgłaszanymi przez studenta. |
35 |
sprawdzian umiejętności autoprezentacji [1OS_12_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||