Hospitacja instytucji opiekuńczo - wychowawczych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Hospitacja instytucji opiekuńczo - wychowawczych
Kod modułu: 12-PE-OP-S2-6HIOW
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Treści: Przedmiot hospitacja instytucji opiekuńczo-wychowawczych ma dać możliwość studentom poznania wybranych placówek i ośrodków opiekuńczo-wychowawczych i pomocowych. Daje możliwość poznania ich rozwiązań organizacyjnych pełnionych funkcji i zadań. Studenci w ramach hospitacji wybranych placówek zdobędą wiedzę na temat misji i żądań wybranych placówek
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowisku społecznym i instytucjonalnym; odnosi zdobyta wiedze do projektowania działań zawodowych; charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalająca własny zakład pracy. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacjach i instytucjach realizujących działania wychowawcze, opiekuńcze i pomostowe a także jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej [_K_2]
K_K04 [3/5] K_K07 [3/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu pedagogiki opiekuńczej w celu analizowania i interpretowania problemów opiekuńczo-wychowawczych oraz działalności instytucji opiekuńczo-wychowawczych [_U_1]
K_U06 [4/5] K_U08 [4/5]
potrafi ocenić przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej; porozumiewa się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_2]
K_U03 [4/5] K_U09 [4/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności opiekuńczo-wychowawczej, różnych środowiskach wychowawczych i opiekuńczych ich specyfice i procesach w nich zachodzących [_W_1]
K_W10 [3/5] K_W15 [3/5]
ma podstawową wiedze o strukturze i funkcjach ; celach, podstawach prawnych różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych i pomocowych; potrafi wskazać i scharakteryzować nowe tendencje w dziedzinie opieki instytucjonalnej w Polsce [_W_2]
K_W07 [4/5] K_W11 [4/5] K-W14 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości rozwiązań prawnych organizacyjnych funkcjonowania instytucji pomocowych i opiekuńczo-wychowawczych; analizowania działalności wybranych instytucji opiekuńczo- wychowawczych i zagadnień z nią związanych
_W_1 _W_2
projekt [_w_2]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić opis zmian ewentualnie koniecznych -jego zdaniem –do lepszego funkcjonowania wybranych instytucji opiekuńczo- wychowawczych z uwzględnieniem najnowszych rozwiązań w dziedzinie opieki instytucjonalnej
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
hospitacja wybranych instytucji metoda projektów prezentacja , przedstawienie przez studentów efektów grupowej pracy
30
wykonanie grupowego projektu dotyczą ego ewentualnych zmian w hospitowanych instytucjach zebranie materiałów z hospitacji i przygotowanie grupowych prezentacji
20 prezentacja [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)