Praktyki multimedialne Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: 02-S2KM14.2015

Nazwa modułu: Praktyki multimedialne
Kod modułu: 02-MO2S-14-08
Kod programu: 02-S2KM14.2015
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
moduł Praktyki multimedialne poświęcony jest najnowszym zjawiskom powstałym na styku technologii cyfrowych i współczesnych mediów, które połączone we wciąż postępującym procesie konwergencji, generują nowe interfejsy społeczno-medialne. Pojęcie multimedialności, w latach 90. XX wieku rozumiane stosunkowo prosto, w trakcie ewolucji stało się punktem wyjścia dla fenomenów transmedialnych i meta medialnych, łączących procesy komunikacyjne we wspólnym systemie. Treścią zajęć będą zagadnienia ukazujące różnorodność zjawisk pojawiających się w kulturze (cyberkulturze) i społecznych systemach medialnych (nowe narzędzia socjotechniczne, e-biznes, sieci społecznościowe), a także praktykach komunikacyjnych współczesnego człowieka.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
1. Rosch Winn, L.: "Biblia o multimediach". Tłum. P. Barancewicz. Warszawa 1997, s. 3-33. 2. Jonscher Charles: "Życie okablowane". Przeł. L. Niedzielski. Warszawa 2001, rozdz. 6: "Tworzenie cyberprzestrzeni: multimedia i internet". 3. Castels Manuel: "Społeczeństwo sieci". Przeł. M. Marody, K. Pawluś, J. Sławiński, S. Szymański. Warszawa 2008, rozdz: "Wielka fuzja: multimedia jako środowisko symboliczne". 4. R.W. Kluszczyński: "Film - wideo - multimedia". Warszawa 1999, rozdz.: "Instalacje multimedialne". 5. Rogowski Łukasz: "Estetyka www – od sztuki w internecie do sztuki publicznej". W: "e-kultura – e-nauka – e-społeczeństwo". Red. B. Płonka-Syroka, M. Staszczak. Wrocław 2008. 6. Gołębiewski Łukasz: "Książka/book. Szerokopasmowa kultura". Warszawa 2009, rozdz.: "Czytnik za złotówkę". 7. Radziszewska Aleksandra: "Zastosowanie technologii mobilnych w marketingu". W: "Multimedia i mobilność - wolność czy smycz? Red. A. Szewczyk, E. Krok. Szczecin 2009. 8. Małachowski Andrzej, Musiałowski Paweł: "Internetowy rynek wideo" i "Analiza i ocena wyników badań internetowego rynku wideo". W: "Multimedia i mobilność - wolność czy smycz? Red. A. Szewczyk, E. Krok. Szczecin 2009. 9. Anderson Chris: "Długi ogon". Tłum. B. Ludwiczak. Poznań 2008, rozdz.: "Zasada 98 procent"; "Obraz bez ograniczeń". 10. Jenkins Henry: "Kultura konwergencji". Tłlum. M. Bednarkiewicz, M. Filiciak. Warszawa 2007; Rozdział czwarty. 11. Jenkins Henry: Kultura konwergencji.Tłlum. M. Bednarkiewicz, M. Filiciak. Warszawa 2007, Rozdział szósty. 12. Trzop Beata: "Culture jamming w sieci, czyli jak zagłuszyć kulturę konsumpcyjną w czasach internetu". W: "e-kultura – e-nauka – e-społeczeństwo". Red. B. Płonka-Syroka, M. Staszczak. Wrocław 2008. 13. Żabicki Piotr: "Technologiczna codzienność. Internet – Bank – Telewizja". Warszawa 2007, s. 51-69.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, potrafi uczestniczyć w zespołowym opracowaniu problemów i zagadnień badawczych; potrafi wykorzystać nowe media w budowaniu relacji wewnątrz i międzygrupowej [08_K02]
02-MO2SN-14_K02 [5/5]
świadomie i systematycznie uczestniczy w różnorodnych formach życia kulturalnego, w szczególności za pośrednictwem społeczno-medialnych interfejsów [08_K06]
02-MO2SN-14_K06 [5/5]
potrafi wyszukiwać w różnych źródłach i selekcjonować wiadomości dotyczące multimedialności, a następnie je analizować, interpretować, integrować i oceniać oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [08_U01]
02-MO2SN-14_U01 [5/5]
potrafi integrować wiedzę z zakresu różnych dyscyplin właściwych obszarom: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka i wykorzystywać zdobyte umiejętności do badań nad praktykami multimedialnymi [08_U04]
02-MO2SN-14_U04 [5/5]
korzystając ze zdobytej wiedzy naukowej oraz wypracowanych umiejętności obcowania z wytworami kultury zmediatyzowanej, umie formułować krytyczne opinie i prezentować je w różnych formach i za pośrednictwem nowych mediów [08_U07]
02-MO2SN-14_U07 [5/5]
ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej zakresu wiedzy o mediach, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej [08_W01]
02-MO2SN-14_W01 [5/5]
ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej naturze języka oraz o historycznej zmienności jego znaczeń w sensie ogólnym, jak również w odniesieniu do języka mediów, szczególnie zjawisk powstałych na styku technologii cyfrowych i współczesnych mediów [08_W09]
02-MO2SN-14_W09 [5/5]
ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym i intelektualnym, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk pojawiających się w kulturze (cyberkulturze) i społecznych systemach medialnych [08_W10]
02-MO2SN-14_W10 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dyskusja/debata sprawdzająca [02-MO2SN-14-w_d]
sprawdzenie umiejętności i kompetencji
08_K02 08_U04 08_U07
prezentacja (ustna lub pisemna) [02-MO2SN-14-w_p]
sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji
08_K06 08_U01 08_U04 08_U07 08_W01 08_W09 08_W10
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [02-MO2S-14-f_l]
praca z tekstem teoretycznym, praca analityczno-interpretacyjna nad obejrzanym materiałem audiowizualnym, dyskusja, pogadanka
30
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, praca analityczno-interpretacyjna nad obejrzanym materiałem audiowizualnym obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę, przygotowanie prezentacji
30 dyskusja/debata sprawdzająca [02-MO2SN-14-w_d] prezentacja (ustna lub pisemna) [02-MO2SN-14-w_p]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr zimowy 2015/2016 Praktyki multimedialne [02-KM-S2-007] (brak informacji)