Design i style życia Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: 02-S2KM14.2015

Nazwa modułu: Design i style życia
Kod modułu: 02-MO2S-14-26-aE
Kod programu: 02-S2KM14.2015
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
W ramach modułu Design i style życia student poznaje główne problemy badań nad estetycznością designu i jego wpływu na życie człowieka oraz związki designu z aspektami kształtującymi zachowanie ludzi: popkulturą, technologią, przemysłem, nauką, ideologią. Szczegółowo zaznajamia się z zagadnieniami kulturowej funkcji designu jako formy zmieniającej się mody, estetycznego znaczenia designu a także innymi zagadnieniami związanymi z designem: projektowaniem wnętrz, wzornictwem. Ćwiczy i doskonali umiejętności warsztatowe w zakresie badania i interpretacji kultury pod kątem przemian w designie i życiu człowieka, modzie i estetyce z nimi związanej oraz w formułowaniu własnej wypowiedzi na temat kulturowego wymiaru designu jako stylu I sposobu życia, jego intermedialności, wykorzystując do tego specjalistyczną wiedzę
Wymagania wstępne:
zaliczenie modułów: Obszary designu
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie).
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania [26-aE_K03]
02-MO2SN-14_K03 [5/5]
uczestniczy w różnorodnych formach życia kulturalnego, w szczególności za pośrednictwem mediów, interesuje się modą, sztuką, estetyką [26-aE_K06]
02-MO2SN-14_K06 [5/5]
potrafi wyszukiwać w różnych źródłach i selekcjonować potrzebne wiadomości, a następnie je analizować, interpretować, integrować i oceniać oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy dotyczące wpływu designu na styl życia człowieka [26-aE_U01]
02-MO2SN-14_U01 [5/5]
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i kreatywnie ją interpretować, pod kierunkiem wykładowcy potrafi ją zastosować do diagnozowania kulturowego znaczenia designu i jego wpływu na zachowanie i funkcjonowanie człowieka [26-aE_U03]
02-MO2SN-14_U03 [5/5]
potrafi rozpoznać różne rodzaje zjawisk i wytworów kulturowych, dotyczących obszarów designu i ocenić ich wpływ na kształtowanie zachowania człowieka; umie przeprowadzić ich pogłębioną krytyczną analizę i interpretację oraz potrafi określić ich znaczenie i miejsce w kulturze współczesnej [26-aE_U05]
02-MO2SN-14_U05 [5/5]
potrafi merytorycznie argumentować podczas dyskusji poświęconej designowi jako projektowaniu rzeczywistości i życia człowieka oraz formułować wnioski na ten temat [26-aE_U06]
02-MO2SN-14_U06 [5/5]
umie formułować krytyczne opinie o związkach designu z estetyką, modą, sztuką, technologią, ekologią, nowymi mediami, jako tymi, które kształtują życie człowieka [26-aE_U07]
02-MO2SN-14_U07 [5/5]
umie przygotować różne formy wystąpień ustnych wymagające wykorzystania specjalistycznej wiedzy naukowej z obszaru powiązań designu i mody oraz estetyzacji codzienności [26-aE_U10]
02-MO2SN-14_U10 [5/5]
Student ma podstawową wiedzę o znaczeniu designu w całokształcie kultury i jego specyfice [26-aE_W01]
02-MO2SN-14_W01 [5/5]
ma świadomość interdyscyplinarności designu, i związków zachodzących pomiędzy nim a estetyką, modą i sztuką [26-aE_W05]
02-MO2SN-14_W05 [5/5]
zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji zjawisk z obszaru designu i wartościowania wytworów kultury w tej dziedzinie [26-aE_W07]
02-MO2SN-14_W07 [5/5]
ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury współczesnej, kreującego tę kulturę poprzez działalność designerską, pogłębioną w odniesieniu do aktywności komunikacyjnej, także tej zapośredniczonej medialnie [26-aE_W10]
02-MO2SN-14_W10 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dyskusja/debata sprawdzająca [02-MO2SN-14-l_d]
sprawdzenie umiejętności i kompetencji
26-aE_K03 26-aE_K06 26-aE_U01 26-aE_U03 26-aE_U05 26-aE_U06 26-aE_U07 26-aE_U10
prezentacja (ustna lub pisemna) [02-MO2SN-14-l_p]
sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji
26-aE_K03 26-aE_K06 26-aE_U01 26-aE_U03 26-aE_U05 26-aE_U06 26-aE_U07 26-aE_U10 26-aE_W01 26-aE_W05 26-aE_W07 26-aE_W10
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [02-MO2S-14-f_l]
intensywne kształcenie umiejętności praktycznych
30
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedz
105 dyskusja/debata sprawdzająca [02-MO2SN-14-l_d] prezentacja (ustna lub pisemna) [02-MO2SN-14-l_p]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr letni 2016/2017 Design i style życia [02-KM-S2-086] (brak informacji)