PEDEUTOLOGIA Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-N2PE12.2014

Nazwa modułu: PEDEUTOLOGIA
Kod modułu: O_P_II
Kod programu: 06-N2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Efekty tego modułu Pedeutologia zostaną zrealizowane przy pomocy wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Treści kształcenia tego modułu zostały skoncentrowane wokół istotnych współczesnych problemów, związanych z pracą nauczyciela, takich jak: kondycja współczesnego nauczyciela - wychowawcy, jego powinności moralne i etyczne oraz specyfika nauczycielskiego profesjonalizmu
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student charakteryzuje różne perspektywy poznawcze w badaniu nauczyciela [O_P_II_1]
K_W05 [1/5]
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. [O_P_II_2]
K_W12 [3/5]
Student przedstawia kondycję współczesnego nauczyciela [O_P_II_3]
K_W15 [1/5]
Student wskazuje i uzasadnia powinności moralne i etyczne zawodu nauczyciela [O_P_II_4]
K_W16 [1/5]
Student wyjaśnia specyfikę nauczycielskiego profesjonalizmu [O_P_II_5]
K_U05 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt badawczy [O_P_w_II_1]
Studenci w zespołach realizują wycinkowe badania nad nauczycielem, dotyczące wybranych aspektów jego zawodowej funkcji, dokonują analizy pisemnej raportów z badań nad nauczycielem (rządowe, akademickie); w konstruowanym opracowaniu odwołują się do „Nauczycielskiego dekalogu” oraz przygotowują w formie pisemnej kryteria oceny pracy nauczyciela.
O_P_II_1 O_P_II_3 O_P_II_4 O_P_II_5
Praca pisemna - test zaliczeniowy [O_P_w_II_2]
Oceniana będzie wiedza z zakresu podstawowych faktów rozwoju subdyscypliny, znajomość różnorodnych ujęć osoby nauczyciela, współczesnych koncepcji kształcenia nauczycieli, etapów rozwoju zawodowego oraz koncepcji zawodowego profesjonalizmu nauczyciela
O_P_II_1 O_P_II_2 O_P_II_3 O_P_II_4
Ocena aktywności w dyskusji grupowej [O_P_w_II_3]
Student studiuje zadane teksty i uczestniczy w problemowej dyskusji grupowej. Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość formułowanych argumentów oraz pytań i wątpliwości. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście obecności za pomocą plusów.
O_P_II_2 O_P_II_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [O_P_II _fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej; Wykład problemowy, konwersatoryjny;
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowuje się do testu wiedzy (zaliczeniowego).
20 Projekt badawczy [O_P_w_II_1] Praca pisemna - test zaliczeniowy [O_P_w_II_2] Ocena aktywności w dyskusji grupowej [O_P_w_II_3]
ćwiczenia [O_P_II _fns_2]
Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu; projekt badawczy
10
Student przygotowuje prace pisemne w tym projekt badawczy
20 Projekt badawczy [O_P_w_II_1] Praca pisemna - test zaliczeniowy [O_P_w_II_2] Ocena aktywności w dyskusji grupowej [O_P_w_II_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)