Pedagogika zabawy Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Pedagogika zabawy
Kod modułu: 12-PE-OP-S2-2PZ
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot wyposaża w wiedzę o istocie pedagogiki zabawy, znaczeniu zabawy w rozwoju człowieka; wyposaża w metody i środki służące organizowaniu zabaw w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Kształtuje postawy świadomego i kreatywnego opiekuna-wychowawcy, stosującego właściwe formy pracy, w tym – zabawy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie pedagogiki zabawy w działaniach instytucji opiekuńczo-wychowawczych [_K_1]
K_K03 [4/5]
potrafi wykorzystać wiedzę z pedagogiki zabawy w ocenie interesujących i wartościowych zajęć dla różnorodnych grup dzieci i młodzieży w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [_U_1]
K_U02 [4/5]
potrafi przygotować prezentację multimedialną, porozumiewając się ze specjalistami z nauk pokrewnych pedagogice zabawy [_U_2]
K_U03 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat pedagogiki zabawy [_W_1]
K_W02 [3/5]
zna uporządkowaną i pogłębioną wiedzę metodyczną z zakresu pedagogiki zabawy [_W_2]
K_W05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
prezentacja wybranego ośrodka działającego w oparciu o cele pedagogiki zabawy
_U_1 _U_2 _W_1 _W_2
sprawozdanie [_w_2]
krytyczna ocena zajęć, obserwowanych pod kątem metod i środków pedagogiki zabawy w instytucji opiekuńczo-wychowawczej
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
krytyczna ocena zajęć, obserwowanych pod kątem metod i środków pedagogiki zabawy w instytucji opiekuńczo-wychowawczej
15
wybór i lektura wartościowych tekstów z zakresu pedagogiki zabawy; przygotowanie prezentacji; przygotowanie krytycznego sprawozdania o wizycie, próba zaprojektowania innych, niż obserwowanych – form zabawy dla uczestników zajęć w zaprzyjaźnionej placówce
75 prezentacja [_w_1] sprawozdanie [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)