Wstęp do komunikacji międzykulturowej
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: | Wstęp do komunikacji międzykulturowej |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-WKOMM |
Kod programu: | 02-S1FS12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Zajęcia zapoznają z podstawowymi zagadnieniami z zakresu komunikacji międzykulturowej, zarówno w ich wymiarze ogólnoteoretycznym, jak i w zakresie uszczegółowionym. Omawiane są następujące zagadnienia: a) komunikacja międzykulturowa jako dziedzina wiedzy – jej przedmiot i kierunki badań, miejsce wśród innych dziedzin naukowych oraz wybór literatury przedmiotu; b) kultura i jej kategorie; c) społeczności kulturowe i typologie kultur; d) kultura i jej miejsce w komunikacji ludzkiej; kulturowe postacie komunikacji; e) kultura jako źródło barier w komunikacji międzykulturowej (etnocentryzm, uprzedzenia i stereotypy); kategorie swojego, innego, obcego; f) od spotkanie kulturowego do wielokulturowości i międzykulturowości, wielokulturowość i transkulturowość a tożsamość; wielokulturowość i międzykulturowość a globalizacja; g) język a kultura: przejawy typu kultury, stereotypów i wartości kulturowych w związkach frazeologicznych, przysłowiach, metaforach itp.; h) specyfika komunikacji werbalnej, parawerbalnej i niewerbalnej; i) przekład a komunikacja międzykulturowa. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość znaczeń podstawowych pojęć związanych z kulturą, cywilizacją i antropologią w naukach humanistycznych
2. Podstawowa wiedza na temat różnorodności narzędzi opisu zjawisk w kulturze
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada uporządkowaną, pogłębioną wiedzę teoretyczną w zakresie wybranej przez siebie dyscypliny naukowej - kulturoznawstwa, odnosząc ją do kontekstu słowiańskiego [02-FS1-17-WKOMM_1] |
K_W03 [5/5] |
student ma zaawansowaną wiedzę i kompetencje metodologiczne pozwalające samodzielnie prowadzić pogłębione analizy w ramach wybranej przez siebie dyscypliny naukowej - kulturoznawstwa, w odniesieniu do kontekstu słowiańskiego [02-FS1-17-WKOMM_2] |
K_W05 [4/5] |
samodzielnie problematyzuje zespoły zagadnień w obrębie uzyskanej wiedzy teoretycznej z zakresu wybranej przez siebie dyscypliny naukowej - kulturoznawstwa [02-FS1-17-WKOMM_3] |
K_U06 [3/5] |
identyfikuje, objaśnia i stosuje metody i narzędzia badawcze, charakterystyczne dla wybranej przez siebie dyscypliny naukowej - kulturoznawstwa [02-FS1-17-WKOMM_4] |
K_U09 [2/5] |
rozumie potrzebę samokształcenia i przekazywania własnej wiedzy [02-FS1-17-WKOMM_5] |
K _K03 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena podsumowująca: Rozmowa kontrolna [02-FS1-17-WKOMM_w_1] | Rozmowa kontrolna weryfikująca stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej |
02-FS1-17-WKOMM_1 |
Ocena kształtująca: Przygotowanie referatu / zestawu lektur dodatkowych [02-FS1-17-WKOMM_w_2] | ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji: przygotowanie referatu lub zestawu lektur dodatkowych |
02-FS1-17-WKOMM_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [02-FS1-17-WKOMM_fs_1] | Metody:
praktycznego działania (dyskusja dydaktyczna),
lektura tekstów źródłowych;
Indywidualna praca ze studentem.
Udział w rozmowie kontrolnej.
|
30 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich.
2. Bieżące przygotowanie do zajęć.
3. Przygotowanie referatu lub zestawu lektur dodatkowych.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do rozmowy kontrolnej i udział w niej.
|
73 |
Ocena podsumowująca: Rozmowa kontrolna [02-FS1-17-WKOMM_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |