Praktyczna nauka II-go języka 2: Fonetyka i ortografia Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: Praktyczna nauka II-go języka 2: Fonetyka i ortografia
Kod modułu: 02-FS1-17-PN2J2FO
Kod programu: 02-S1FS12.2017
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Studenci opanowują umiejętności dotyczące ortografii i fonetyki dla wymogów poziomu biegłości sprecyzowanego w sylabusie w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. W ramach zajęć studenci opanowują poprawną wymowę i zapoznają się z zasadami pisowni w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. Nauka języka w obrębie przedmiotu realizowana jest od podstaw.
Wymagania wstępne:
1. Ogólna wiedza na temat zasad pisowni i reguł gramatycznych języka polskiego 2. Znajomość podstawowych struktur fonetycznych języka polskiego
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki i ortografii II języka kierunkowego zgodnie z wymogami dla poziomu Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego określonego w sylabusie. [02-FS1-17-PN2J2FO_1]
K_U01 [5/5]
Student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego II języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [02-FS1-17-PN2J2FO_2]
K _W01 [4/5]
Student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień zgodnych z wymogami dla poziomu Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego określonego w sylabusie w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego. [02-FS1-17-PN2J2FO_3]
K_U13 [3/5]
Student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II języka kierunkowego. [02-FS1-17-PN2J2FO_4]
K _K01 [2/5]
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie. [02-FS1-17-PN2J2FO_5]
K _K03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2FO_w1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie śródsemestralnych testów cząstkowych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych)
02-FS1-17-PN2J2FO_1 02-FS1-17-PN2J2FO_2 02-FS1-17-PN2J2FO_3 02-FS1-17-PN2J2FO_4
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J2FO_w2]
Ocena pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, ocena aktywności studenta na zajęciach, ocena zadań domowych
02-FS1-17-PN2J2FO_1 02-FS1-17-PN2J2FO_2 02-FS1-17-PN2J2FO_3 02-FS1-17-PN2J2FO_4 02-FS1-17-PN2J2FO_5
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J2FO_w3]
Zaliczenie na ocenę – średnia z ocen cząstkowych lub rozmowa w II języku kierunkowym na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla poziomu wymogów sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego
02-FS1-17-PN2J2FO_1 02-FS1-17-PN2J2FO_2 02-FS1-17-PN2J2FO_3 02-FS1-17-PN2J2FO_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J2FO_f1]
Metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych, Metody obrazowe: prezentacja multimedialna. Indywidualna praca ze studentem
15
Udział w zajęciach bezpośrednich Bieżące przygotowanie do zajęć lub przygotowanie prezentacji/referatu Udział w konsultacjach
23 Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2FO_w1] Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J2FO_w2] Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J2FO_w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)