Praktyczna nauka II-go języka 1: Fonetyka i ortografia
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka II-go języka 1: Fonetyka i ortografia |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN2J1FO |
Kod programu: | 02-S1FS12.2017 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Studenci opanowują umiejętności dotyczące ortografii i fonetyki dla wymogów poziomu biegłości sprecyzowanego w sylabusie w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. W ramach zajęć studenci opanowują poprawną wymowę i zapoznają się z zasadami pisowni w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. Nauka języka w obrębie przedmiotu realizowana jest od podstaw.
|
Wymagania wstępne: | 1. Ogólna wiedza na temat zasad pisowni i reguł gramatycznych języka polskiego
2. Znajomość podstawowych struktur fonetycznych języka polskiego
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki i ortografii II języka kierunkowego zgodnie z wymogami dla poziomu Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego określonego w sylabusie. [02-FS1-17-PN2J1FO_1] |
K_U01 [5/5] |
Student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego II języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [02-FS1-17-PN2J1FO_2] |
K _W01 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień zgodnych z wymogami dla poziomu Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego określonego w sylabusie w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego. [02-FS1-17-PN2J1FO_3] |
K_U13 [3/5] |
Student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II języka kierunkowego. [02-FS1-17-PN2J1FO_4] |
K _K01 [2/5] |
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie. [02-FS1-17-PN2J1FO_5] |
K _K03 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J1FOw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie śródsemestralnych testów cząstkowych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych) |
02-FS1-17-PN2J1FO_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J1FOw2] | Ocena pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, ocena aktywności studenta na zajęciach, ocena zadań domowych |
02-FS1-17-PN2J1FO_1 |
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J1FOw3] | Zaliczenie na ocenę – średnia z ocen cząstkowych
Rozmowa w II języku kierunkowym na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla poziomu wymogów sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego
|
02-FS1-17-PN2J1FO_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J1FO_f1] | Metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych,
metody obrazowe: prezentacja multimedialna.
Indywidualna praca ze studentem
|
15 | Udział w zajęciach bezpośrednich
Bieżące przygotowanie do zajęć lub przygotowanie prezentacji/referatu
Udział w konsultacjach
|
23 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J1FOw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |