Praktyczna nauka I-go języka 5: Ekspresja pisemna z elementami gramatyki praktycznej Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: Praktyczna nauka I-go języka 5: Ekspresja pisemna z elementami gramatyki praktycznej
Kod modułu: 02-FS1-17-PN1J5EPG
Kod programu: 02-S1FS12.2017
Semestr: semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Praktyczna nauka I-go języka 5: Ekspresja pisemna z elementami gramatyki praktycznej ma charakter praktyczny i obejmuje doskonalenie oraz wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji jak kompetencja leksykalna, gramatyczna i ekspresja pisemna. W obrębie modułu studenci doskonalą znajomość zagadnień związanych z gramatyką i leksyką w zakresie wymogów określonych dla poziomu B2 ESOKJ wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, realizowana od poziomu B1 ESKOJ, osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci doskonalą i pogłębiają znajomość skomplikowanych struktur gramatycznych, rozszerzają zasób słownictwa (włączając leksykę specjalistyczną) i sprawności językowych w zakresie złożonych form wypowiedzi pisemnej wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Przedmiot przybliża studentom specyfikę wypowiedzi pisemnych w wybranym języku, wyposaża ich w niezbędny aparat leksykalno-gramatyczny na poziomie zaawansowanym, pozwalający na poprawną komunikację w sytuacjach formalnych i nieformalnych. Efektem realizacji modułu jest osiągnięcie poziomu B2 ESOKJ.
Wymagania wstępne:
1. Znajomość pierwszego wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie B1. 2. Znajomość konstrukcji gramatycznych, syntaktycznych i leksykalnych wybranego pierwszego języka. 3. Znajomość gramatyki opisowej wybranego pierwszego języka. 4. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie gramatyki i słownictwa wybranego I-go języka kierunkowego, tworzy tekst pisany w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN1J5EPG_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu morfologicznego oraz syntaktycznego wybranego I-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN1J5EPG_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować złożone, dłuższe wystąpienie pisemne na temat wybranych zagadnień zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I-ym języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN1J5EPG_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN1J5EPG_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN1J5EPG_5]
K _K03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J5EPGw1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, prac pisemnych).
02-FS1-17-PN1J5EPG_1 02-FS1-17-PN1J5EPG_2 02-FS1-17-PN1J5EPG_3 02-FS1-17-PN1J5EPG_4 02-FS1-17-PN1J5EPG_5
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J5EPGw2]
Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych.
02-FS1-17-PN1J5EPG_1 02-FS1-17-PN1J5EPG_2 02-FS1-17-PN1J5EPG_3 02-FS1-17-PN1J5EPG_4
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN1J5EPGw3]
Sprawdzian w formie testu opisowego, weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej, zgodnie z zakresem tematycznym określonym dla poziomu B2 ESOKJ, obejmujący część gramatyczną i tekst pisany.
02-FS1-17-PN1J5EPG_1 02-FS1-17-PN1J5EPG_2 02-FS1-17-PN1J5EPG_3 02-FS1-17-PN1J5EPG_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J5EPGf1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym I-ym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna Indywidualna praca ze studentem Udział w zaliczeniu
30
Udział w zajęciach bezpośrednich Bieżące przygotowanie do zajęć lub/i przygotowanie prac pisemnych Udział w konsultacjach Przygotowanie do zaliczenia i udział w nim
65 Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J5EPGw1] Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J5EPGw2] Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN1J5EPGw3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)