Praktyczna nauka I-go języka 4: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka I-go języka 4: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN1J4EPG |
Kod programu: | 02-S1FS12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka I-go języka 4: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną ma charakter praktyczny i obejmuje doskonalenie oraz wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji jak kompetencja leksykalna, gramatyczna i ekspresja pisemna. W obrębie modułu studenci zapoznają się z zagadnieniami związanymi z gramatyką i leksyką w zakresie wymogów określonych dla poziomu B1 ESOKJ wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, oparta na doskonaleniu znajomości języka na poziomie B1 ESKOJ, osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci ćwiczą oraz doskonalą i pogłębiają znajomość struktur gramatycznych, rozszerzają zasób słownictwa (włączając leksykę specjalistyczną) i sprawności językowych w zakresie form wypowiedzi pisemnej wybranego I-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Przedmiot przybliża studentom specyfikę wybranego języka, wyposaża ich w niezbędny aparat leksykalno-gramatyczny na poziomie średniozaawansowanym, pozwalający na poprawną komunikację w sytuacjach formalnych i nieformalnych. Efektem realizacji modułu jest bardzo dobre opanowanie przez studentów poziomu biegłości B1 ESOKJ. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość pierwszego wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie B1 w zakresie modułu Praktyczna nauka I-go języka kierunkowego 3.
2. Znajomość konstrukcji gramatycznych, syntaktycznych i leksykalnych wybranego pierwszego języka.
3. Znajomość gramatyki opisowej wybranego pierwszego języka.
4. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego.
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie gramatyki i słownictwa wybranego I-go języka kierunkowego, tworzy tekst pisany w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN1J4EPG_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu morfologicznego oraz syntaktycznego wybranego I-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN1J4EPG_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować złożone, dłuższe wystąpienie pisemne na temat wybranych zagadnień zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I-ym języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN1J4EPG_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN1J4EPG_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN1J4EPG_5] |
K _K03 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J4EPGw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, prac pisemnych). |
02-FS1-17-PN1J4EPG_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J4EPGw2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych. |
02-FS1-17-PN1J4EPG_1 |
Ocena podsumowująca: egzamin praktyczny - pisemny [02-FS1-17-PN1J4EPGw3] | Sprawdzian w formie testu opisowego, weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej, zgodnie z zakresem tematycznym określonym dla poziomu B1 ESOKJ, obejmujący część gramatyczną i tekst pisany. |
02-FS1-17-PN1J4EPG_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J4EPGf1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym I-ym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
2. praktyczne: dyskusja, symulacja
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem
Udział w egzaminie
|
45 | Udział w zajęciach bezpośrednich
Bieżące przygotowanie do zajęć lub/i przygotowanie prac pisemnych
Udział w konsultacjach
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim
|
90 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J4EPGw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |