Praktyczna nauka I-go języka 4: Konwersacja
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka I-go języka 4: Konwersacja |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN1J4K |
Kod programu: | 02-S1FS12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka pierwszego języka 4: Konwersacja ma charakter praktyczny i obejmuje nabycie i wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji, jak kompetencja leksykalna i konwersacyjna w zakresie wymogów określonych dla poziomu B1 ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, realizowana od poziomu osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci rozszerzają zasób słownictwa (włączając leksykę specjalistyczną), ćwiczą oraz doskonalą i pogłębiają sprawności językowe w zakresie ekspresji ustnej wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Ponadto poszerzają umiejętność tworzenia wypowiedzi ustnych na tematy określone dla wymogów poziomu biegłości B1 ESOKJ oraz doskonalą umiejętność tworzenia i odczytywania wypowiedzi na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie ze zrozumieniem i prowadzeniem dyskusji na tematy specjalistyczne, w tym techniczne w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim.
|
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość pierwszego wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie B1 w zakresie modułu Praktyczna nauka I-go języka kierunkowego 3
2. Znajomość konstrukcji gramatycznych, syntaktycznych i leksykalnych wybranego pierwszego języka
3. Znajomość gramatyki opisowej wybranego pierwszego języka
4. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie leksyki i prowadzenia konwersacji wybranego I-go języka kierunkowego, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN1J4K_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie zasad konwersacji I-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN1J4K_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne na temat wybranych zagadnień zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I-ym języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN1J4K_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN1J4K_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN1J4K_5] |
K _K03 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J4K_w_1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie sprawdzianu kompetencji językowych w zakresie leksyki, ekspresji ustnej, konwersacji. |
02-FS1-17-PN1J4K_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J4K_w_2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych. |
02-FS1-17-PN1J4K_1 |
Ocena podsumowująca: egzamin ustny [02-FS1-17-PN1J4K_w_3] | Rozmowa w I-ym języku kierunkowym na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla poziomu B1 ESOKJ. |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J4K_fs1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi ustnej.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
2. praktyczne: dyskusja, symulacja
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem
Udział w egzaminie
|
30 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich
2. Bieżące przygotowanie do zajęć
3. Udział w konsultacjach
4. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim
|
53 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J4K_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |