Praktyczna nauka I-go języka 3: Konwersacja Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: Praktyczna nauka I-go języka 3: Konwersacja
Kod modułu: 02-FS1-17-PN1J3K
Kod programu: 02-S1FS12.2017
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Praktyczna nauka pierwszego języka 3: Konwersacja ma charakter praktyczny i obejmuje nabycie i wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji, jak kompetencja leksykalna i konwersacyjna w zakresie wymogów określonych dla poziomu B1 ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, realizowana od poziomu A2 ESKOJ, osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci rozszerzają zasób słownictwa, ćwiczą oraz doskonalą i pogłębiają sprawności językowe w zakresie ekspresji ustnej wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Ponadto doskonalą umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnych na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z prowadzeniem dyskusji na tematy specjalistyczne, w tym techniczne w wybranym pierwszym języku kierunkowym. Efektem realizacji modułu jest osiągnięcie poziomu B1 ESOKJ.
Wymagania wstępne:
1. Znajomość wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie A2 2. Znajomość podstawowych konstrukcji gramatycznych i leksykalnych języka kierunkowego 3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie leksyki i prowadzenia konwersacji wybranego I-go języka kierunkowego, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN1J3K_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie zasad konwersacji I-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN1J3K_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne na temat wybranych zagadnień zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I-ym języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN1J3K_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN1J3K_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN1J3K_5]
K _K03 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J3K_w_1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie sprawdzianu kompetencji językowych w zakresie leksyki, ekspresji ustnej, konwersacji.
02-FS1-17-PN1J3K_1 02-FS1-17-PN1J3K_2 02-FS1-17-PN1J3K_3 02-FS1-17-PN1J3K_4 02-FS1-17-PN1J3K_5
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J3K_w_2]
Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych.
02-FS1-17-PN1J3K_1 02-FS1-17-PN1J3K_2 02-FS1-17-PN1J3K_3 02-FS1-17-PN1J3K_4
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN1J3K_w_3]
Sprawdzian w formie ustnej weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy, rozmowa w I-ym języku kierunkowym na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla poziomu B1 ESOKJ.
02-FS1-17-PN1J3K_1 02-FS1-17-PN1J3K_2 02-FS1-17-PN1J3K_3 02-FS1-17-PN1J3K_4 02-FS1-17-PN1J3K_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J3K_fs1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi ustnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna Indywidualna praca ze studentem Udział w egzaminie
30
1. Udział w zajęciach bezpośrednich 2. Bieżące przygotowanie do zajęć 3. Udział w konsultacjach 4. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim
53 Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J3K_w_1] Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J3K_w_2] Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN1J3K_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)