Praktyczna nauka I-go języka 2: Fonetyka i ortografia
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka I-go języka 2: Fonetyka i ortografia |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN1J2FO |
Kod programu: | 02-S1FS12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka pierwszego języka 2 obejmuje przedmioty: Fonetykę i ortografię, Gramatykę praktyczną, Rozumienie i interpretację tekstu mówionego i pisanego oraz Konwersację w zakresie wymogów określonych dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka na wszystkich przedmiotach w obrębie modułu jest kontynuowana, a efektem realizacji modułu jest sprecyzowany w sylabusie poziom biegłości ESOKJ. Studenci rozszerzają zasób słownictwa, pogłębiają znajomość struktury gramatycznej, fonetycznej i ortograficznej wybranego pierwszego języka oraz ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych i mówionych. Ponadto doskonalą wymowę i pisownię oraz umiejętności tworzenia i odczytywania tekstów w zakresie podstawowych rodzajów komunikacji językowej w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie A1
2. Znajomość podstawowych konstrukcji gramatycznych i leksykalnych języka kierunkowego
3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki, ortografii, gramatyki I-go języka kierunkowego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN1J2FO_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego oraz morfologicznego I-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN1J2FO_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I-ym języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN1J2FO_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN1J2FO_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN1J2FO_5] |
K _K03 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J2FO_w1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych) |
02-FS1-17-PN1J2FO_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J2FO_w2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych |
02-FS1-17-PN1J2FO_1 |
Ocena podsumowująca - zaliczenie na ocenę [02-FS1-17-PN1J2FO_w3] | Średnia ocen z testów cząstkowych |
02-FS1-17-PN1J2FO_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J2FO] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody:
podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
praktyczne: dyskusja, symulacja
aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
.Indywidualna praca ze studentem.
|
15 | Udział w zajęciach bezpośrednich.
Bieżące przygotowanie do zajęć.
Udział w konsultacjach.
|
35 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J2FO_w1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |