Reklama Kierunek studiów: Kulturoznawstwo
Kod programu: 02-S1KU12.2017

Nazwa modułu: Reklama
Kod modułu: 02-KO1S-16-58
Kod programu: 02-S1KU12.2017
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Reklama zapoznaje studenta z zarysem historii reklamy od jej początków po formy nowomedialne. Student poznaje globalne i lokalne uwarunkowania historii reklamy w Polsce; śledzi rozwój języka reklamy i technik perswazji. Otrzymuje podstawową wiedzę dotyczącą psychologii reklamy oraz etyki i estetyki w przekazach reklamowych.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie).
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy dotyczącej reklamy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy [58_K04]
02-KO1SN-12_K04 [5/5]
umie przygotować pracę pisemną dotyczącą wybranego zagadnień szczegółowego związanego z reklamą w oparciu o podstawowe ujęcia teoretyczne z wykorzystaniem materiałów pochodzących z różnych źródeł; [58_U08]
02-KO1SN-12_U08 [5/5]
potrafi zastosować instrumentarium socjologiczne w opisie zjawisk reklamowych; [58_U11]
02-KO1SN-12_U11 [5/5]
potrafi wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka we współczesnym zmediatyzowanym społeczeństwie, wykorzystując standardowe metody i narzędzia z obszaru badań nad reklamą; [58_U13]
02-KO1SN-12_U13 [5/5]
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z wybranych zakresów historii i teorii reklamy; [58_W04]
02-KO1SN-12_U04 [5/5]
zna i rozumie podstawowe metody analizy przekazów o charakterze perswazyjnym występujących w dyskursie publicznym, politycznym i reklamowym; [58_W07]
02-KO1SN-12_W07 [5/5]
ma świadomość kompleksowej natury języka dyskursu: publicznego, politycznego i reklamowego; świadomy jest jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń; [58_W09]
02-KO1SN-12_W09 [5/5]
ma podstawową wiedzę o społecznym charakterze człowieka w perswazyjnie nastawionym dyskursie reklamowym; ma wiedzę o wpływie ich medialnego zapośredniczenia na kształt komunikacji [58_W14]
02-KO1SN-12_W14 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [02-KO1SN-12-w_t]
weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść zajęć i wskazaną w sylabusie literaturę
58_K04 58_U08 58_U11 58_U13 58_W04 58_W07 58_W09 58_W14
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [02-KO1S-13-f_w]
wykład połączony z prezentacją multimedialną
15
studiowanie tekstów naukowych
15 praca pisemna [02-KO1SN-12-w_t]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr zimowy 2018/2019 Reklama [02-KU-S1-066] (brak informacji)