Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: 02-S1FA12.2017

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 4 |
---|---|
Kod modułu: | 02-FA-SKX-S1-PNJA4-4 |
Kod programu: | 02-S1FA12.2017 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Celem modułu jest doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego, w zakresie biernym i czynnym, poprzez poszerzenie zasobu słownictwa oraz struktur językowych oraz doskonalenie umiejętności wypowiadania przy zastosowaniu różnych rejestrów językowych. Moduł przewiduje powtórzenie, rozszerzenie i utrwalenie struktur gramatycznych w zakresie wyrażania emfazy, stosowania inwersji, wybranych aspektów gramatyki rzeczowników, przymiotników i przysłówków, czego efektem jest prawidłowe zastosowanie w/w konstrukcji danym kontekście. Istotnymi elementami modułu są umiejętności planowania oraz przeprowadzania argumentacji, pogłębiania znajomości form, w jakich taka argumentacja może przebiegać oraz zależności między sposobem argumentacji a celem argumentacji. Moduł zapoznaje studentów z kontekstami funkcjonowania rejestrów językowych oraz z podstawowymi technikami kontrolowania przebiegu wypowiedzi ustnej, technikami autoprezentacyjnymi i mową ciała oraz buduje świadomość sposobów, w jakie powyższe techniki oraz kontekst kulturowy wpływają na odbiór wypowiedzi w zależności od danej sytuacji komunikacyjnej. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia językowego. [KX-S1-PNJA4_K_1] |
FA1_K01 [3/5] |
Ma świadomość wpływu poprawności gramatycznej na sprawną realizację celów komunikacyjnych. [KX-S1-PNJA4_K_2] |
FA1_K02 [2/5] |
Posiada świadomość złożoności rejestrów językowych oraz ich znaczenia w komunikacji. [KX-S1-PNJA4_K_3] |
FA1_K05 [3/5] |
Posiada umiejętność analizy tekstu pisanego i słuchanego oraz jej efektywnego wykorzystania zarówno dla pogłębiania wiedzy jak dla zastosowania dla potrzeb komunikacyjnych. [KX-S1-PNJA4_K_4] |
FA1_K05 [1/5] |
Posiada umiejętności z zakresu organizacji i prezentowania różnych form wypowiedzi. [KX-S1-PNJA4_K_5] |
FA1_K04 [4/5] |
Potrafi zastosować poznane struktury i / lub słownictwo formułując gramatycznie poprawne wypowiedzi. [KX-S1-PNJA4_U_1] |
FA1_U08 [3/5] |
Potrafi dobrać struktury gramatyczne i / lub słownictwo odpowiednie dla danego rejestru. [KX-S1-PNJA4_U_2] |
FA1_U09 [3/5] |
Dostrzega i rozumie różnice znaczeniowe wynikające z zastosowania poszczególnych struktur gramatycznych. [KX-S1-PNJA4_U_3] |
FA1_U10 [1/5] |
Potrafi parafrazować, streszczać dłuższe i różnorodne językowo wypowiedzi pisemne i ustne. [KX-S1-PNJA4_U_4] |
FA1_U08 [3/5] |
Potrafi uczestniczyć w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych, dostosowując sposób swojej wypowiedzi i rodzaj argumentacji do kontekstu społecznego i kulturowego. [KX-S1-PNJA4_U_5] |
FA1_U08 [3/5] |
Potrafi przygotowywać prezentację na zadany wcześniej temat oraz samodzielnie znaleźć i zweryfikować informacje przydatne do budowania argumentacji swojej wypowiedzi. [KX-S1-PNJA4_U_6] |
FA1_U02 [2/5] |
Potrafi prowadzić rozmowę w uporządkowany i komunikatywny sposób przy pomocy poprawnych struktur językowych oraz z wykorzystaniem mowy ciała i technikami autoprezentacji. [KX-S1-PNJA4_U_7] |
FA1_U08 [3/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę ogólną dotyczącą systemu gramatycznego języka angielskiego i ma świadomość istnienia różnic miedzy systemem gramatycznym jezyka polskiego i angielskiego. [KX-S1-PNJA4_W_1] |
FA1_W04 [3/5] |
Ma ugruntowaną wiedzę szczegółową na temat poszczególnych struktur gramatycznych języka angielskiego. [KX-S1-PNJA4_W_2] |
FA1_W04 [3/5] |
Zna i rozumie podstawowe pojecia z zakresu gramatyki praktycznej. [KX-S1-PNJA4_W_3] |
FA1_W03 [3/5] |
Posiada poszerzone kompetencje językowe w zakresie rozumienia tekstu pisanego i mówionego na poziomie zbliżonym do biegłości. [KX-S1-PNJA4_W_4] |
FA1_W05 [3/5] |
Posiada aktywną znajomość słownictwa i struktur językowych pozwalającą na budowanie rozbudowanych wypowiedzi na poziomie zbliżonym do biegłości. [KX-S1-PNJA4_W_5] |
FA1_W05 [3/5] |
Zna podstawowe zagadnienia z zakresu komponowania dłuższych wypowiedzi oraz rozumie, w jaki sposób przebieg argumentacji determinuje ich kształt. [KX-S1-PNJA4_W_6] |
FA1_W05 [3/5] |
Zna schematy organizacji i typy wypowiedzi ustnej w różnych kontekstach kulturowych oraz podstawowe techniki mowy ciała oraz ich wpływ na kształtowanie wizerunku mówcy. [KX-S1-PNJA4_W_7] |
FA1_W05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian pisemny [KX-S1-PNJA4 _w_1] | Sprawdzian pisemny obejmujący zróżnicowane pod względem formy ćwiczenia gramatyczne. |
KX-S1-PNJA4_U_1 |
Ocena pracy studenta na zajęciach [KX-S1-PNJA4 _w_2] | Ocena wypowiedzi ustnych i aktywności na zajęciach. |
KX-S1-PNJA4_U_1 |
Sprawdziany testowe pracy własnej studenta [KX-S1-PNJA4 _w_3] | Testy wyboru z zakresu gramatyki oraz rozumienia tekstu, znajomości słownictwa. |
KX-S1-PNJA4_U_1 |
Rozmowa kontrolna [KX-S1-PNJA4 _w_4] | Systematyczna ocena stopnia opanowania wiadomości teoretycznych oraz rozwoju umiejętności konwersacyjnych i prezentacyjnych studenta. |
KX-S1-PNJA4_U_1 |
Egzamin końcowy [KX-S1-PNJA4 _w_5] | Ocena końcowa wiedzy i stopnia praktycznej umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie określonym wymaganiami modułu. |
KX-S1-PNJA4_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [KX-S1-PNJA4_fs_1] | - ćwiczenia doskonalące rozumienie tekstów mówionych i pisanych
- ćwiczenia pisemne wprowadzające nowe słownictwo oraz struktury językowe
- analiza tekstów pod kątem stosowania struktur argumentacyjnych
- prowadzenie konwersacji na zadany temat
- tworzenie prezentacji indywidualnych i zespołowych
- Kierowana praca własna studenta (połączona z elementami prezentacji i instrukcji wykładowcy)
|
90 | - ćwiczenia leksykalne, praca własna nad poszerzeniem słownictwa
- praca polegająca na analizie tekstów o zróżnicowanych rejestrach językowych i kontekstach kulturowych
- przygotowywanie wypowiedzi ustnych oraz prezentacji; - przygotowanie argumentacji, poszukiwanie i weryfikacja informacji
-praca z podręcznikiem
- przygotowanie do testów, sprawdzianów i rozmowy kontrolnej
- przygotowanie do egzaminu, udział w konsultacjach
|
90 |
Sprawdzian pisemny [KX-S1-PNJA4 _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |