Zarządzanie marketingowe 2
Kierunek studiów: Zarządzanie
Kod programu: 35-N1ZA12.2014
| Nazwa modułu: | Zarządzanie marketingowe 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | 35-ZA-S1-ZMKT2 |
| Kod programu: | 35-N1ZA12.2014 |
| Semestr: | semestr zimowy 2015/2016 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Moduł uzupełnia i rozszerza treści modułu zarządzanie marketingowe 1 i obejmuje zagadnienia z zakresu planowania marketingowego.
Podstawowym celem modułu jest przedstawienie miejsca planowania marketingowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem; prezentacja podstawowych zagadnień z zakresu metod i technik planowania marketingowego; wypracowanie podstawowych umiejętności praktycznych z zakresu przygotowania, prowadzenia i analizy wyników badań marketingowych oraz tworzenia planu marketingowego.
Treści merytoryczne:
metodyka planowania marketingowego; proces badawczy; system informacji marketingowej w przedsiębiorstwie; badania marketingowe – ich funkcje w przedsiębiorstwie; metodologia gromadzenia danych pierwotnych i wtórnych; determinanty działalności marketingowej przedsiębiorstwa; określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju w kontekście planowania strategii marketingowej; badania uwarunkowań postępowania nabywców dóbr konsumpcyjnych i inwestycyjnych; badania segmentacyjne rynku; badanie produktu, cen, systemu dystrybucji, skuteczności komunikacji i satysfakcji klientów; badanie rynków zagranicznych.
|
| Wymagania wstępne: | zaliczenie modułów : mikroekonomia, makroekonomia, nauka o organizacji, podstawy zarządzania |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student identyfikuje relacje między podmiotami gospodarczymi a innymi instytucjami społecznymi tworzącymi ich otoczenie w skali krajowej i międzynarodowej w odniesieniu do planowania strategii marketingowej [35-ZA-S1-ZMKT2_1] |
Z1_W06 [5/5] |
Student wyjaśnia i ilustruje wpływ oddziaływania otoczenia zewnętrznego na działalność przedsiębiorstwa [35-ZA-S1-ZMKT2_2] |
Z1_W07 [5/5] |
Student zna metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa i jego otoczenia stosowane w marketingu [35-ZA-S1-ZMKT2_3] |
Z1_W17 [3/5] |
Student posiada kompetencję stosowania wiedzy teoretycznej w obszarze planowania działań marketingowych i bycia specjalistą w tym zakresie (w powiązaniu ze studiowaną specjalnością) [35-ZA-S1-ZMKT2_4] |
Z1_U01 [5/5] |
Student posiada kompetencję stosowania wiedzy specjalistycznej z zakresu planowania marketingowego do współpracy z innymi obszarami funkcjonalnymi w typowych sytuacjach profesjonalnych [35-ZA-S1-ZMKT2_5] |
Z1_U02 [4/5] |
Student posiada kompetencję dokonywania obserwacji zjawisk i procesów w organizacji oraz ich opisu, analizy i interpretacji stosując podstawowe ujęcia i pojęcia teoretyczne (adekwatnie do obszaru tematycznego zajęć) [35-ZA-S1-ZMKT2_6] |
Z1_U04 [5/5] |
Student posiada umiejętność uczestniczenia w budowaniu projektów społecznych rozmaitej natury, objaśniając aspekty ekonomiczne i zarządcze przedsięwzięć [35-ZA-S1-ZMKT2_7] |
Z1_K02 [2/5] |
Student posiada umiejętność brania odpowiedzialności za powierzone mu zadania przed współpracownikami [35-ZA-S1-ZMKT2_8] |
Z1_K11 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| test wiedzy [35-ZA-S1-ZMKT2_w1] | Kolokwium zaliczeniowe w formie testu pisemnego sprawdzającego poziom wiedzy teoretycznej niezbędnej do realizacji zadań praktycznych |
35-ZA-S1-ZMKT2_3 |
| projekt [35-ZA-S1-ZMKT2_w2] | Praca zespołowa – zastosowanie wiedzy teoretycznej dla rozwiązania powierzonego zadania praktycznego |
35-ZA-S1-ZMKT2_1 |
| prezentacja [35-ZA-S1-ZMKT2_w3] | Prezentacja wyników projektu na forum grupy ćwiczeniowej i obrona prezentowanego stanowiska w czasie dyskusji |
35-ZA-S1-ZMKT2_6 |
| ocena ciągła [35-ZA-S1-ZMKT2_w4] | Obserwacja postępów w uczeniu się oraz pracy indywidualnej i zespołowej, ocena indywidualnej aktywności i zaangażowania słuchacza w zajęcia |
35-ZA-S1-ZMKT2_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [35-ZA2-S1-ZMKT_fns2] | Dyskusja moderowana;
projekty – ćwiczenie praktyczne o charakterze studium przypadku realizowane w zespołach zadaniowych
|
20 | Dalsze studia literaturowe - przygotowanie realizacji projektu;
przygotowanie pisemnego projektu - indywidualna i grupowa praca z pierwotnymi i wtórnymi źródłami danych, analiza i synteza zebranych informacji, wnioskowanie i prezentacja wyników
|
50 |
projekt [35-ZA-S1-ZMKT2_w2] |
| wykład [35-ZA-S1-ZMKT2_fns1] | Wykład treści teoretycznych w formie prezentacji multimedialnej |
10 | Studia literaturowe - przygotowanie do testu wiedzy |
40 |
test wiedzy [35-ZA-S1-ZMKT2_w1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||