Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języków obcych Kierunek studiów: Filologia polska
Kod programu: 02-S2FLP12.2014

Nazwa modułu: Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języków obcych
Kod modułu: 02-FP-NP-S2-PPP
Kod programu: 02-S2FLP12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Podczas realizacji modułu studenci poznają podstawowe terminy z zakresu pedagogiki i psychologii, które są przydatne w nauczaniu języka polskiego jako obcego.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem metodologii psychologicznej oraz pedagogicznej. [PPP_1]
K_W02 [1/5]
Ma świadomość znaczenia języka i tradycji literackiej w dydaktyce języka polskiego jako obcego w wytwarzaniu kultury jako dobra narodowego, lokalnego, środowiskowego. [PPP_10]
K_K07 [2/5]
Rozumie doniosłość języka oraz literatury dla definiowania i rozwiązywania problemów kulturowo-społecznych. [PPP_11]
K_K08 [2/5]
Mając psychologiczne i pedagogiczne podstawy teoretyczne rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się wpływów kulturowych. [PPP_12]
K_K09 [2/5]
Posiada podstawową wiedzę o perspektywach rozwoju oraz wyzwaniach dla współczesnej humanistyki w zakresie psychologicznych i pedagogicznych elementów w nauczaniu języków obcych. [PPP_2]
K_W03 [4/5]
Posiada wiedzę na temat związków filologii z pedagogiką i psychologią w zakresie dydaktyki języków obcych. [PPP_3]
K_W04 [2/5]
Posiada wiedzę o społeczno-kulturowym znaczeniu ról genderowych dla literatury dawnej i współczesnej, z uwzględnieniem psychologicznych i pedagogicznych jej aspektów przydatnych podczas nauczania języka polskiego jako obcego. [PPP_4]
K_W14 [1/5]
Potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać i użytkować informację źródłową i naukową w zakresie literaturoznawstwa, językoznawstwa oraz dyscyplin pokrewnych; potrafi na tej podstawie formułować krytyczne wnioski związane z elementami psychologicznymi oraz pedagogicznymi. [PPP_5]
K_U01 [2/5]
Potrafi skonfrontować ze sobą różne ujęcia badawcze danego problemu literaturoznawczego lub językoznawczego, określić ich założenia metodologiczne oraz ideowe z wykorzystaniem zdobytej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej. [PPP_6]
K_U02 [1/5]
Potrafi samodzielnie zanalizować i zinterpretować nieliteracką wypowiedź lub praktykę językową z wykorzystaniem inspiracji metodologicznych współczesnej humanistyki (w tym. pedagogiki i psychologii). [PPP_7]
K_U08 [2/5]
Rozumie potrzebę dalszego rozwijania swojej wiedzy oraz umiejętności, w tym szczególnie z zakresu psychologicznych oraz pedagogicznych podstaw dydaktyki. [PPP_8]
K_K01 [2/5]
Rozumie potrzebę działania na rzecz wyrównywania szans oraz przeciwstawiania się różnym formom wykluczenia społecznego. [PPP_9]
K_K02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test pisemny [PPP_w_1]
Test wielokrotnego wyboru ze znajomości treści wykładów. Zaliczenie na podstawie 50% poprawnych odpowiedzi.
PPP_1 PPP_10 PPP_11 PPP_12 PPP_2 PPP_3 PPP_4 PPP_5 PPP_6 PPP_7 PPP_8 PPP_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [PPP_fs_1]
Metoda interaktywna z wykorzystaniem fragmentów filmów oraz materiałów poglądowych
30
Student pogłębia wiedzę zdobytą na zajęciach poprzez zapoznanie się z literaturą dodatkową proponowaną na wykładzie oraz przyswaja wiedzę przekazaną podczas wykładu przygotowując się do testu zaliczeniowego.
30 Test pisemny [PPP_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)