Język obcy 1
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S2FS12.2017

Nazwa modułu: | Język obcy 1 |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS2-17-JO1 |
Kod programu: | 02-S2FS12.2017 |
Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia lektoratowe w ramach modułu przeznaczone są dla osób kontynuujących naukę języka zachodnioeuropejskiego na kolejnych poziomach zaawansowania. W ofercie modułu znajduje się przede wszystkim język angielski, którego znajomość i chęć nauki lub kontynuacji najczęściej deklarują studenci. W zależności od deklaracji studentów moduł ten może dotyczyć nauki innych języków obcych zachodnioeuropejskich. W trakcie zajęć w obrębie modułu student przyswaja podstawowe zagadnienia i słownictwo związane z tematyką biznesu, opanowuje w stopniu podstawowym zasady korespondencji biznesowej, definiuje znaczenie słów w języku obcym i nabywa umiejętności w pracy grupowej. Zajęcia koncentrują się zwłaszcza na ćwiczeniu kompetencji przekładowych.
Zajęcia prowadzone są w jednym z języków zachodnioeuropejskich. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość języka obcego na poziomie B1 |
Literatura podstawowa: | JĘZYK WŁOSKI:
Marin T., Magnelli S. (2006): Nuovo progetto italiano 1. Edilingua. Roma.
Ruggieri L., Magnelli S., Marin T. (2013): Nuovo progetto italiano 1. Quaderno degli esercizi. Edilingua. Roma
JĘZYK ANGIELSKI:
New English File; Clive Oxenden [advanced]
Speak out; Frances Eales [upper-intermediate]
Testing English; Maja Komorowska |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada umiejętności językowe w zakresie języka obcego niesłowiańskiego, wykorzystując je do prezentacji w wypowiedziach ustnych i pisemnych w języku obcym [02-FS2-12-JO1_1] |
K_U02 [5/5] |
Student posiada pogłębioną wiedzę o powiązaniach wybranych języków południowo- i/lub zachodniosłowiańskich z językiem obcym niesłowiańskim oraz o powiązaniach kultury wybranego obszaru Słowiańszczyzny południowej i zachodniej z kulturą Europy [02-FS2-12-JO1_2] |
K_W02 [4/5] |
Student tworzy poprawne tłumaczenia różnego typu tekstów [02-FS2-12-JO1_3] |
K_U10 [3/5] |
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie nad zagadnieniem wielozadaniowym [02-FS2-12-JO1_4] |
K _K01 [2/5] |
Student nawiązuje kontakty interpersonalne z przedstawicielami różnych kultur i tradycji; jest otwarty na wymianę informacji i doświadczeń, uczestniczy w projektach służących popularyzacji wiedzy o tradycjach i kulturach słowiańskich [02-FS2-12-JO1_5] |
K _K05 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS2-12-JO1_w_1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych) |
02-FS2-12-JO1_1 |
Ocena kształtująca [02-FS2-12-JO1_w_2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych |
02-FS2-12-JO1_1 |
Ocena podsumowująca [02-FS2-12-JO1_w_3] | Sprawdzian w formie testu opisowego weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej obejmujący część ortograficzną, gramatyczną, tekst pisany oraz przekład z/na język obcy
LUB
Rozmowa w języku obcym na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie
|
02-FS2-12-JO1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS2-12-JO1 _fs_1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w języku obcym oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej oraz przekładu.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
2. praktyczne: dyskusja, symulacja
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
|
30 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich
2. Bieżące przygotowanie do zajęć
3. Udział w konsultacjach
4. Przygotowanie do testu i udział w teście / rozmowie
|
52 |
Ocenianie ciągłe [02-FS2-12-JO1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
semestr zimowy 2017/2018 | Język obcy (cz.1) [02-FS-OG-S2-JO1] | (brak informacji) |