Media w edukacji
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2014
| Nazwa modułu: | Media w edukacji |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-PE-WIP-S1-3ME |
| Kod programu: | 12-S1PE12.2014 |
| Semestr: | semestr letni 2014/2015 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł Media w edukacji przygotowuje studenta do posługiwania się w praktyce pedagogicznej materiałami medialnymi, multimedialnymi oraz technicznymi środkami nauczania przydatnymi w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zaznajamia ze sposobami tworzenia komunikatów medialnych w różnych technikach oraz pobudza i rozwija zainteresowania w dziedzinie mediów. Przygotowuje także do krytycznej analizy wpływu mediów na procesy edukacyjne. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie mediów w edukacji i rozumie wagę tego zakresu działalności w życiu społecznym. [_K_1] |
K_K01 [3/5] |
współpracuje z innymi osobami z różnych środowisk w związku z realizacją rejestracji komunikatów medialnych, przestrzegając zasad etyki zawodowej; ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturalnego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego [_K_2] |
K_K04 [3/5] |
umie tworzyć komunikaty medialne wykorzystując różne kanały i techniki komunikacyjne. Umie obsłużyć urządzenia techniczne służące do rejestracji komunikatów medialnych. Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizacje założonych celów; potrafi dokonać podstawowej analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach [_U_1] |
K_U07 [4/5] |
potrafi przygotować pracę pisemną w zakresie tematyki przedmiotu i zreferować ją na wspólnych zajęciach wspierając się prezentacja multimedialną [_U_2] |
K_U04 [4/5] |
ma podstawową wiedzę o powstaniu i rozwoju środków masowego przekazu; zna zasady pozyskiwania i tworzenia komunikatu medialnego na podstawie materiału audiowizualnego; zna podstawy techniczne tworzenia i rejestracji komunikatów medialnych [_W_1] |
K_W08 [4/5] |
zna edukacyjne możliwości środków komunikowania w tym technicznych środków kształcenia, ich funkcje w edukacji szkolnej i kształceniu równoległym. Zna nadzieje i zagrożenia dla edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej wynikające z dominującego wpływu mediów na rozwój dzieci. [_W_2] |
K_W02 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| prezentacja [_w_1] | sprawdzenie umiejętności gromadzenia materiałów źródłowych i napisania na ich podstawie tekstu dotyczącego problematyki mediów wspartego prezentacją multimedialną przeznaczonego do ustnego wygłoszenia; ocena formułowania indywidualnych opinii i argumentów podczas dyskusji |
_K_1 |
| projekt [_w_2] | ocena umiejętności wybrania, przygotowania i zarejestrowania komunikatu medialnego w wybranej technice z uwzględnieniem jego wartości dydaktycznej; praca w zespołach. |
_K_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [_fs_1] | prezentacje
metoda projektów – realizacja komunikatu medialnego w wybranej technice
|
30 | przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat na podstawie zgromadzonych materiałów;
przygotowanie pomysłu na komunikat medialny (audialny lub audiowizualny); wykonanie scenariusza razem harmonogramem działań i wymaganiami technicznymi koniecznymi do realizacji
|
30 |
prezentacja [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||