Podstawy resocjalizacji z elementami patologii (DD, Policyjne Izby Dziecka, współpraca z kuratorem itd.) Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2017

Nazwa modułu: Podstawy resocjalizacji z elementami patologii (DD, Policyjne Izby Dziecka, współpraca z kuratorem itd.)
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N1-5PRZEP
Kod programu: 12-N1PE12.2017
Semestr: semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Teoretyczny kontekst pedagogiki resocjalizacyjnej: Przedmiot i zakres pedagogiki resocjalizacyjnej (resocjalizacja jako dyscyplina naukowa). Związek resocjalizacji z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi. Krótki rys historyczny rozwoju resocjalizacji. Wybrane zagadnienia resocjalizacyjne. Ogólne zasady wychowania resocjalizacyjnego. Wybrane zagadnienia diagnozy resocjalizacyjnej. Zasady i fazy resocjalizacji. Wybrane modele resocjalizacji. Dziecko nieprzystosowane społecznie i zagrożone nieprzystosowaniem. Determinanty nieprzystosowania społecznego i patologii.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawą poszukującą, refleksyjną i udoskonalającą własny warsztat pracy [_K_1]
K_K01 [3/5]
potrafi wstępnie rozpoznawać symptomy niedostosowania społecznego na tle zmian rozwojowych [_U_1]
K_U01 [1/5] K_U02 [2/5] K_U03 [1/5] K_U05 [2/5]
potrafi wypowiadać się na temat determinantów nieprzystosowania społecznego oraz niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży oraz sposobów przeciwdziałających patologii i niedostosowaniu [_U_2]
K_U10 [3/5] K_U13 [2/5]
ma elementarną wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań [_W_1]
K_W05 [1/5] K_W06 [2/5] K_W07 [2/5] K_W08 [1/5] K_W10 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
prezentacja opisująca wybrane zagadnienia związane z podstawami resocjalizacji sprawdzenie umiejętności pracy w grupie
_U_1 _U_2 _W_1
esej [_w_2]
esej sprawdzający umiejętność zaprezentowania wybranego zagadnienia z resocjalizacji z punktu widzenia studenta
_K_1
kolokwium [_w_3]
kolokwium sprawdzające elementarną wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań
_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
krótkie wprowadzenie do tematu w formie wykładu z wykorzystaniem środków audiowizualnych prezentacje- przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej analiza tekstów z dyskusją
7
literatura, analiza dokumentów i przepisów zebranie materiału, analiza literatury, rozporządzeń- przygotowanie w grupach prezentacji przygotowanie prac do dyskusji analiza tekstów
24 prezentacja [_w_1] esej [_w_2] kolokwium [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)