Terapia przez sztukę Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2017

Nazwa modułu: Terapia przez sztukę
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N1-4TPS
Kod programu: 12-N1PE12.2017
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
W wyniku realizacji zajęć student potrafi trafnie dokonać analizy sytuacji dziecka, dobrać formę i rodzaj terapii, wspierać dziecko w toku edukacji i rozwoju. Posiada wiedzę z zakresu trafnego doboru warsztatu artystycznego do terapii. Wykazuje postawę refleksyjną, pełną zrozumienia i szacunku wobec dziecka.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
podejmuje refleksję nad własną pracą i wyciąga z niej wnioski; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych); ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [_K_1]
K_K01 [4/5] KN_K01 [4/5] KN_K04 [4/5] KNO_K02 [4/5]
jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela [_K_2]
K_K02 [4/5] KN_K02 [4/5]
potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych [_U_1]
K_U01 [4/5] KN_U01 [4/5]
umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł w związku z przygotowaniem, realizacją, kontrolą i oceną zajęć edukacyjnych w klasach I-III i poznawaniem motywów i wzorów zachowań dzieci i rodziców; posiada podstawową wiedzę i praktykę, dzięki której potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji [_U_2]
K_U02 [4/5] KN_U02 [4/5]
potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji wczesnoszkolnej i terapii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na etapie edukacji wczesnoszkolnej [_U_3]
K_U03 [4/5] KNO_U01 [4/5] KN_U03 [4/5]
zna elementarną terminologię używaną w teoriach wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych, terapeutycznych i medycznych podstaw [_W_1]
K_W01 [4/5] KNO_W01 [4/5] KN_W02 [4/5]
ma podstawową, nowoczesną wiedzę na temat współczesnych teorii i koncepcji dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów, szczególnie w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej [_W_2]
K_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W15 [4/5]
posiada elementarną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw; ma uporządkowaną wiedzę z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i terapii, która obejmuje podstawowe pojęcia z zakresu teorii i praktyki edukacyjnej i terapii [_W_3]
K_W03 [4/5] KN_W02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca praktyczna [_w_1]
poznanie i doświadczanie różnorodnego warsztatu artystycznego
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
praca praktyczna [_w_2]
poznanie i doświadczanie różnorodnego warsztatu artystycznego; studium indywidualnego przypadku
_K_2 _U_2 _W_2
praca praktyczna [_w_3]
poznanie i doświadczanie różnorodnego warsztatu artystycznego; projekt zajęć arteterapeutycznych
_K_2 _U_3 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
praktyczna, poszukująca, heurystyczna
10
studiowanie literatury i eksperymentowanie z warsztatem artystycznym
45 praca praktyczna [_w_1] praca praktyczna [_w_2] praca praktyczna [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)