Terapia pedagogiczna uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2017

Nazwa modułu: Terapia pedagogiczna uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Kod modułu: 12-PE-OT-N2-TUDZR
Kod programu: 12-N2PE12.2017
Semestr:
  • semestr zimowy 2019/2020
  • semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot terapia pedagogiczna uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju ma umożliwić studentom poznanie podstawnych założeń terapii pedagogicznej uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju, narzędzi wykorzystywanych w diagnozowaniu wymienionej grupy uczniów jak również terapii i modyfikacje metod. Istotą zalecę jest poznanie funkcjonowania ucznia z deficytami i zaburzeniami rozwoju oraz zapoznanie się z wsparciem instytucjonalnym i poza instytucjonalnym w procesie terapeutycznym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się [_K_1]
K_K01 [2/5]
wykazuje w kontaktach interpersonalnych (zarówno z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju jak również ich rodzinami) postawę szacunku i zrozumienia dla osób będących w trudnej sytuacji [_K_2]
K_K05 [4/5] K_K07 [2/5]
wykazuję rozwagę w kontaktach z uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju, dojrzałość i zaangażowanie w diagnozowaniu oraz realizowaniu terapii [_K_3]
K_K04 [4/5]
ma praktyczne umiejętności poszukiwania twórczych metod pracy z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju z dostosowaniem do ich indywidualnych potrzeb [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U07 [2/5]
umie samodzielnie dokonać diagnozy ucznia z deficytami i zaburzeniami rozwoju , potrafi zaprojektować i zorganizować indywidualne i środowiskowe wsparcie [_U_2]
K_U10 [4/5]
ma praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej i alternatywnej w komunikowaniu się z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju [_U_3]
K_U12 [2/5]
(brak informacji) [_W_1]
K_W04 [4/5] K_W05 [2/5] K_W15 [2/5]
zna teorie na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym jak również społecznym, z uwzględnieniem zaburzeń rozwoju. Rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_2]
K_W06 [2/5] K_W11 [4/5]
posiada wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej [_W_3]
K_W13 [2/5] K_W16 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie [_w_1]
Sprawdzający wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw diagnozowania i wykorzystywanych terapii, z uwzględnieniem teorii rozwoju człowieka w odniesieniu do uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju , rozumie podstawowych pojęć m.in. funkcjonalność i dysfunkcjonalność, harmonia i dysharmonia, norma i patologia, wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej
_U_1 _W_1 _W_3
prezentacja [_w_2]
Opisująca modyfikację znanych metod do pracy z uczniami z deficytami i zaburzeniami rozwoju, sprawdzenie umiejętności pracy w grupie
_U_3 _W_1 _W_2
projekt [_w_3]
Ma zawierać diagnozę wraz z propozycją działań skierowanych w stosunku do uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju wraz z zaangażowaniem do działań terapeutycznych rodziców, sprawdzenie umiejętności pracy w grupie
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
ćwiczenie podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych
8
analiza literatury, rozporządzeń MEN dotyczących uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju
22 zaliczenie [_w_1]
konwersatorium [_fns_2]
prezentacje prac grupowych dotyczących terapii oraz modyfikacji metod dostosowanych do indywidualnych możliwości uczniów z deficytami i zaburzeniami rozwoju
10
zebranie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji; przygotowanie do dyskusji
60 prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)