Planowanie i dokumentowanie pracy w przedszkolu i we wczesnym wspomaganiu Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2017

Nazwa modułu: Planowanie i dokumentowanie pracy w przedszkolu i we wczesnym wspomaganiu
Kod modułu: 12-PE-WD-N2-2PID
Kod programu: 12-N2PE12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2019/2020
  • semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metod i form planowania i dokumentowania pracy rewalidacyjno-wychowawczej w przedszkolu. Zna obowiązujące przepisy prawa oświatowego dotyczące organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Potrafi prowadzić obowiązkową dokumentację. Potrafi wykorzystać technologię informacyjno – komunikacyjną w procesie planowania i dokumentowania pracy z dziećmi objętymi wczesnym wspomaganiem rozwoju. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane z własnym rozwojem zawodowym w zakresie planowania i sposobu dokumentowania pracy przedszkola w zakresie wczesnego wspomaganie rozwoju dzieci.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych [_K_2]
K_K04 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K05 [3/5] KNO_K01 [3/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu planowania i dokumentowania pracy rewalidacyjno-wychowawczej w przedszkolu w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych [_U_1]
K_U07 [3/5] KNO_U01 [3/5] KN_U03 [3/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w procesie planowania i dokumentowania pracy w przedszkolu, uwzględniając pracę z dzieckiem objętym wczesnym wspomaganiem rozwoju [_U_2]
K_U09 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [3/5]
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_3]
K_U10 [3/5] KNO_U03 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U13 [3/5]
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię związaną z planowaniem i dokumentowaniem pracy w przedszkolu, pogłębioną o planowanie i dokumentowanie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci [_W_1]
K_W02 [3/5] KNO_W02 [3/5] KN_W10 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych w zakresie planowania i dokumentowania pracy w przedszkolu [_W_2]
K_W03 [3/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną o elementy planowania i dokumentowania pracy w przedszkolu w zakresie wczesnego wspomaganiu rozwoju dzieci [_W_3]
K_W15 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
Studia literatury psychologicznej i pedagogicznej z zakresu planowania i dokumentowania pracy w przedszkolu z dziećmi objętymi wczesnym wspomaganiem rozwoju
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
Sprawdzenie umiejętności pracy w grupie, oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania działalności placówek wychowania przedszkolnego w zakresie wczesnego wspomagania dzieci i zagadnień z nią związanych
_W_1 _W_2
projekt [_w_3]
Sprawdzenie czy student potrafi przedstawić opis zmian koniecznych i potrzeb – jego zdaniem, do lepszego funkcjonowania instytucji przedszkola w zakresie wspomagania wczesnego rozwoju dziecka z uwzględnieniem najnowszych europejskich rozwiązań w dziedzinie edukacji przedszkolnej (próba stworzenia nowego, lepszego modelu placówki przedszkolnej wspomagającej rozwój dzieci).
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
Metoda projektów Metoda projektów Prezentacja – przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej Działania praktycznego, poglądowa, poszukująca, waloryzacyjna
5
Wykonanie grupowego projektu dotyczącego metod i form dokumentowania pracy przedszkola w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka Zebranie materiału i przygotowanie grupowej prezentacji Przygotowanie materiałów i analiza zagadnienia
45 praca pisemna [_w_1] prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)