Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2017

Nazwa modułu: Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-4MNWFD
Kod programu: 12-N2PE12.2017
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot Metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym ma przygotować studenta do prowadzenia tego przedmiotu poprzez zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i metodycznej z zakresu kultury fizycznej. Wprowadzenie w problematykę pedagogiki zdrowia i wdrożenie do zachowań prozdrowotnych (aktywność ruchowa, model spędzania wolnego czasu, troska o zdrowie, kształtowanie odporności psychicznej, znajomość zasad bezpieczeństwa i inne) pogłębia wiedzę na temat znaczenia wychowawczo-zdrowotnych wartości zajęć wf. Poszerzona wiedza z zakresu teorii i metodyki prowadzenia zajęć wf w klasach 1-3, jak też umiejętności prowadzenia zajęć rekreacyjno-sportowych, wdraża studenta do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu oraz inspiruje do ciągłego pogłębiania wiedzy w tym temacie, pobudza do refleksji nad nowymi możliwościami i kierunkami pracy z dziećmi.
Wymagania wstępne:
Zalecane: realizacje efektów kształcenia modułów: metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, podejmuje indywidualne i zespołowe działania profesjonalne w zakresie kultury fizycznej. [_K_1]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [2/5] KNO_K02 [2/5]
jest przekonany o konieczności i doniosłości profesjonalnego zachowania się i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. [_K_2]
K_K05 [2/5] K_K06 [3/5] KN_K03 [2/5] KN_K04 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [3/5] KN_K08 [3/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i wychowania fizycznego, a także projektować działania praktyczne (program wf, plan pracy, konspekt lekcji wf). Posiada umiejętności prowadzenia zajęć rekreacyjno-sportowych. Potrafi w sposób klarowny i precyzyjny wypowiadać się na tematy związane z przedmiotem. [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [2/5] KN-U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U16 [2/5] KN_U17 [2/5] KN_U18 [2/5]
potrafi rozwiązać złożone problemy pedagogiczne, prognozować przebieg i rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych. Animuje pracę nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych i wspiera ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy; inspiruje ich do działań praktycznych w zakresie aktywności ruchowej w celu kształtowania zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju [_U_2]
K_U09 [2/5] K_U11 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5]
zna terminologię używaną w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym. Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej; wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej. Zna teorię i metodykę prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym. [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W03 [2/5] K_W04 [3/5] KNO_W01 [2/5] KNO_W02 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W06 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym. Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania. Ma wiedzę na temat zasad dydaktycznych w zakresie wf w szkole. Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad, norm etycznych oraz etyki zawodowej. [_W_2]
K_W06 [2/5] K_W12 [3/5] K_W16 [2/5] KN_W01 [2/5] KN_W02 [2/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W12 [2/5] KN_W13 [2/5] KN_W14 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości i rozumienia treści przedstawionych na ćwiczeniach, podstawowej i uzupełniającej literatury przedmiotu oraz sprawdzenie umiejętności metodycznych studenta
_W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy w prezentacji zabaw ruchowych i w przygotowaniu konspektów lekcyjnych.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
prezentacja wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych analiza rodzajów zabaw ruchowych i zestawów ćwiczeń ruchowych w projektach lekcji wf.
5
przyswojenie treści prezentacji, lektura podstawowej i uzupełniającej literatury zebranie materiału i przygotowanie prezentacji.
55 kolokwium [_w_1] prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)