Terapia zaburzeń emocji i zachowania Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2017

Nazwa modułu: Terapia zaburzeń emocji i zachowania
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-4TZEZ
Kod programu: 12-N2PE12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł umożliwia studentom rozszerzenie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii na temat metodyki pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania, szczególnie dzieci i młodzieży, w różnych typach instytucjach oświatowych, wychowawczych oraz terapeutycznych, ich sposobie funkcjonowania społecznego oraz organizacji dla nich systemu wsparcia. Umożliwia także poznanie i przygotowanie odpowiedniego warsztatu pracy (w obrębie kompetencji nauczycielskich i wychowawczych) wobec ww. grup osób i ich rodzin.
Wymagania wstępne:
Podstawy psychologii ogólnej, Podstawy pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest wrażliwy na problemy edukacyjne uczniów z zaburzeniami emocji i zachowania, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz osób z zaburzeniami emocji i zachow [_K_1]
K_K07 [2/5]
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_1]
K_U05 [2/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych,społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania osób z zaburzeniami emocji i zachowania; rozumie istotęfunkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_1]
K_W11 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych osób z zaburzeniami emocji i zachowania [_W_2]
K_W12 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
Egzamin pisemny z treści wykładów oraz wskazanej literatury
_W_1 _W_2
projekt [_w_2]
zawierający opis przypadku (lub grupy docelowej), konspekt zajęć ze wskazaniem literatury, wdrożenie (przeprowadzenie) projektu zajęć terapeutycznych
_K_1 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
Wykład z wykorzystaniem środków audiowizualnych
10
Analiza literatury
15 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących (problemowej, problemów, projektów)
10
Przygotowanie projektu uwzględniającego diagnozę dziecka z zaburzeniami emocji i zachowania a także jego ścieżkę terapeutyczno-edukacyjną
15 projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)