Terapia zaburzeń emocji i zachowania Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2017

Module name: Terapia zaburzeń emocji i zachowania
Module code: 12-PE-ZTP-N2-4TZEZ
Programme code: 12-N2PE12.2017
Semester:
  • summer semester 2018/2019
  • summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Moduł umożliwia studentom rozszerzenie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii na temat metodyki pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania, szczególnie dzieci i młodzieży, w różnych typach instytucjach oświatowych, wychowawczych oraz terapeutycznych, ich sposobie funkcjonowania społecznego oraz organizacji dla nich systemu wsparcia. Umożliwia także poznanie i przygotowanie odpowiedniego warsztatu pracy (w obrębie kompetencji nauczycielskich i wychowawczych) wobec ww. grup osób i ich rodzin.
Prerequisites:
Podstawy psychologii ogólnej, Podstawy pedagogiki specjalnej
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest wrażliwy na problemy edukacyjne uczniów z zaburzeniami emocji i zachowania, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz osób z zaburzeniami emocji i zachow [_K_1]
K_K07 [2/5]
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_1]
K_U05 [2/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych,społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania osób z zaburzeniami emocji i zachowania; rozumie istotęfunkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_1]
K_W11 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych osób z zaburzeniami emocji i zachowania [_W_2]
K_W12 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin [_w_1]
Egzamin pisemny z treści wykładów oraz wskazanej literatury
_W_1 _W_2
projekt [_w_2]
zawierający opis przypadku (lub grupy docelowej), konspekt zajęć ze wskazaniem literatury, wdrożenie (przeprowadzenie) projektu zajęć terapeutycznych
_K_1 _U_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fns_1]
Wykład z wykorzystaniem środków audiowizualnych
10
Analiza literatury
15 egzamin [_w_1]
practical classes [_fns_2]
Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących (problemowej, problemów, projektów)
10
Przygotowanie projektu uwzględniającego diagnozę dziecka z zaburzeniami emocji i zachowania a także jego ścieżkę terapeutyczno-edukacyjną
15 projekt [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)