Terapia zaburzeń emocji i zachowania
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2017

Module name: | Terapia zaburzeń emocji i zachowania |
---|---|
Module code: | 12-PE-ZTP-N2-4TZEZ |
Programme code: | 12-N2PE12.2017 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł umożliwia studentom rozszerzenie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii na temat metodyki pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania, szczególnie dzieci i młodzieży, w różnych typach instytucjach oświatowych, wychowawczych oraz terapeutycznych, ich sposobie funkcjonowania społecznego oraz organizacji dla nich systemu wsparcia. Umożliwia także poznanie i przygotowanie odpowiedniego warsztatu pracy (w obrębie kompetencji nauczycielskich i wychowawczych) wobec ww. grup osób i ich rodzin. |
Prerequisites: | Podstawy psychologii ogólnej, Podstawy pedagogiki specjalnej |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest wrażliwy na problemy edukacyjne uczniów z zaburzeniami emocji i zachowania, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz osób z zaburzeniami emocji i zachow [_K_1] |
K_K07 [2/5] |
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w pracy z osobami z zaburzeniami emocji i zachowania [_U_1] |
K_U05 [2/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych,społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania osób z zaburzeniami emocji i zachowania; rozumie istotęfunkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_1] |
K_W11 [3/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych osób z zaburzeniami emocji i zachowania [_W_2] |
K_W12 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [_w_1] | Egzamin pisemny z treści wykładów oraz wskazanej literatury |
_W_1 |
projekt [_w_2] | zawierający opis przypadku (lub grupy docelowej), konspekt zajęć ze wskazaniem literatury, wdrożenie (przeprowadzenie) projektu zajęć terapeutycznych |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [_fns_1] | Wykład z wykorzystaniem środków audiowizualnych
|
10 | Analiza literatury |
15 |
egzamin [_w_1] |
practical classes [_fns_2] | Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących (problemowej, problemów, projektów) |
10 | Przygotowanie projektu uwzględniającego diagnozę dziecka z zaburzeniami emocji i zachowania a także jego ścieżkę terapeutyczno-edukacyjną
|
15 |
projekt [_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |