Społeczno-kulturowe konteksty edukacji Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2017

Nazwa modułu: Społeczno-kulturowe konteksty edukacji
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-1SKK
Kod programu: 12-N2PE12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2019/2020
  • semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Realizacja przedmiotu: „Społeczno-kulturowe konteksty edukacji” ma na celu zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami (teoriami i rozwiązaniami praktycznymi), dotyczącymi przekazu kulturowego realizowanego w różnego typu placówkach oświatowych , inspirowanego współczesnymi procesami społeczno-kulturowymi.
Wymagania wstępne:
Zalecane: realizacje efektów kształcenia modułów: współczesne kierunki pedagogiki
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K04 [2/5] KN_K01 [3/5] KN_K03 [2/5] KN_K05 [2/5] KNO_K01 [2/5] KNO_K02 [3/5]
jest wrażliwy na problemy społeczne, kulturowe i edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata [_K_2]
K_K07 [3/5] K_K08 [2/5] K_K09 [2/5] KN_K02 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K04 [2/5] KN_K07 [2/5] KNO_K01 [2/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych i kulturowych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, ma pogłębione umiejętności diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U07 [2/5] KNO_U01 [2/5] KN_U01 [2/5] KN-U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U10 [2/5]
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o wychowaniu oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów społecznych, edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych, potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych [_U_2]
K_U02 [2/5] K_U08 [2/5] KNO_U01 [2/5] KN-U02 [2/5] KN_U03 [2/5]
potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie edukacji, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów społecznych, kulturowych i edukacyjnych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych, potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [_U_3]
K_U03 [3/5] K_U09 [2/5] K_U11 [2/5] K_U13 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U09 [3/5] KN_U10 [2/5] KN_U13 [3/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5]
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych i społecznych uwarunkowaniach współczesnych procesów edukacyjnych [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W09 [3/5] KNO_W01 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W03 [3/5] KN_W05 [3/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o powiązaniach edukacji z innymi obszarami życia społecznego i kulturowego, ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach [_W_2]
K_W02 [2/5] K_W10 [2/5] KNO_W02 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W07 [2/5] KN_W08 [2/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju edukacji, o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach [_W_3]
K_W03 [3/5] K_W07 [2/5] K_W15 [2/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W09 [2/5] KN_W10 [2/5] KNO_U03 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń oraz lektur uzupełniających
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w zespole oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia społeczno-kulturowych uwarunkowań edukacji na przykładzie wybranych środowisk wychowawczych
_K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_2
projekt [_w_3]
sprawdzenie indywidualnych umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce edukacyjnej
_K_1 _K_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
metoda projektów; prezentacje – przedstawienie przez studentów efektów grupowej pracy; analiza tekstów i analiza przypadków z dyskusją.
5
wykonanie indywidualnego projektu dotyczącego społeczno-kulturowych kontekstów edukacji wybranego środowiska wychowawczego; zebranie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji; przygotowanie lektur do dyskusji.
45 kolokwium [_w_1] prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)