Fakultet twórczo - artystyczny: Teatr Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2017

Nazwa modułu: Fakultet twórczo - artystyczny: Teatr
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S1-4FTA.T
Kod programu: 12-S1PE12.2017
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem zajęć konwersatoryjnych jest ukazanie roli teatru (zajęć teatralnych) w procesie wszechstronnego rozwoju edukacyjnego dziecka oraz kształtowaniu postaw prospołecznych i twórczych. Prezentowane na zajęciach metody i techniki pracy intencjonalnie skierowane są na przekazanie praktycznych umiejętności wykorzystywania zajęć teatralnych w procesie rewalidacyjnym, terapeutycznym i integracyjnym w pracy indywidualnej i grupowej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowanych działań pedagogicznych; wykazuje aktywność w permanentnym doskonaleniu swojego warsztatu pracy; jest aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego, ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i świata [_K_1]
K_K03 [2/5] K_K09 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K07 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach, realizujących działania pedagogiczne; uczestniczy w pracach zespołów interdyscyplinarnych w przygotowaniach programów edukacyjno-terapeutycznych [_K_2]
K_K07 [3/5] KN_K08 [3/5]
odpowiedzialnie i efektywnie przygotowuje się do swojej pracy, projektując i wykonując działania pedagogiczne [_K_3]
K_K08 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [2/5]
potrafi podejmować działania edukacyjne niosą pomoc jednostce społecznej i grupie; potrafi korzystać z technik i metod teatralnych w pracy z jednostką i grupą, potrafi dokonać podstawowej analizy i oceny wytworów kulturowych z zakresu twórczości teatralnej [_U_1]
K_U11 [3/5] K_U15 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U13 [3/5]
potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczyć działania, ma podstawowe umiejętności organizacyjne, pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_2]
K_U13 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U13 [3/5]
zna potrzeby i problemy dziecka, które opiekun-wychowawca może spotkać na swej drodze dydaktycznej i rozwiązać je, stosując wybrane formy (para)teatralne, biorąc po uwagę aspekt rozwojowy i osobowościowy, jak i społeczno-kulturowe uwarunkowania; ma podstawową wiedzę o wychowaniu w kontekście wzajemnego oddziaływania kultury i człowieka [_W_1]
K_W05 [3/5] K_W06 [2/5] KN_W01 [3/5] KN_W14 [3/5] KNO_U03 [2/5]
wykorzystuje podstawową wiedzę pedagogiczną w twórczym poszukiwaniach własnego warsztatu pracy, mając uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych [_W_2]
K_W18 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_W12 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja indywidualna [_w_1]
sprawdzenie kreatywności studenta oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i obserwacji praktyki we własnym warsztacie pracy
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _W_1 _W_2
prezentacja grupowa [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie z jednoczesną weryfikacją stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogicznej
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
prezentacje indywidualne prezentacje grupowe
15
dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji indywidualnej dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji grupowej
20 prezentacja indywidualna [_w_1] prezentacja grupowa [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)