Fakultet twórczo - artystyczny: Teatr Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2017

Nazwa modułu: Fakultet twórczo - artystyczny: Teatr
Kod modułu: 12-PE-AR-S1-1EG.T
Kod programu: 12-S1PE12.2017
Semestr: semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć konwersatoryjnych jest ukazanie roli teatru (zajęć teatralnych) w procesie wszechstronnego rozwoju edukacyjnego dziecka oraz kształtowaniu postaw prospołecznych i twórczych. Prezentowane na zajęciach metody i techniki pracy intencjonalnie skierowane są na przekazanie praktycznych umiejętności wykorzystywania zajęć teatralnych w procesie rewalidacyjnym, terapeutycznym i integracyjnym w pracy indywidualnej i grupowej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowanych działań pedagogicznych; wykazuje aktywność w permanentnym doskonaleniu swojego warsztatu pracy [_K_1]
K_K03 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach, realizujących działania pedagogiczne; uczestniczy w pracach zespołów interdyscyplinarnych w przygotowaniach programów edukacyjno-terapeutycznych; ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturalnego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego [_K_2]
K_K07 [3/5] K_K09 [3/5]
odpowiedzialnie i efektywnie przygotowuje się do swojej pracy, projektując i wykonując działania pedagogiczne [_K_3]
K_K08 [2/5]
potrafi podejmować działania edukacyjne niosą pomoc jednostce społecznej i grupie; potrafi korzystać z technik i metod teatralnych w pracy z jednostką i grupą [_U_1]
K_U11 [3/5]
potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczyć działania, ma podstawowe umiejętności organizacyjne, pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych; potrafi dokonać podstawowej analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach [_U_2]
K_U13 [3/5] K_U15 [3/5]
zna potrzeby i problemy dziecka, które opiekun-wychowawca może spotkać na swej drodze dydaktycznej i rozwiązać je, stosując wybrane formy (para)teatralne biorąc po uwagę aspekt rozwojowy i osobowościowy, jak i społeczno-kulturowe uwarunkowania ma podstawową wiedzę o wychowaniu w kontekście wzajemnego oddziaływania kultury i człowieka [_W_1]
K_W05 [3/5] K_W06 [2/5]
wykorzystuje podstawową wiedzę pedagogiczną w twórczym poszukiwaniach własnego warsztatu pracy, mając uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych [_W_2]
K_W18 [3/5] K_W19 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja indywidualna [_w_1]
sprawdzenie kreatywności studenta oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i obserwacji praktyki we własnym warsztacie pracy
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _W_1 _W_2
prezentacja grupowa [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie z jednoczesną weryfikacją stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogicznej
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
prezentacje indywidualne prezentacje grupowe
30
dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji indywidualnej; dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji grupowej
27 prezentacja indywidualna [_w_1] prezentacja grupowa [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)