Gry i zabawy w pracy z dzieckiem Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Gry i zabawy w pracy z dzieckiem
Kod modułu: EW_GZ
Kod programu: 06-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł gry i zabawy w pracy z dzieckiem obejmuje zajęcia w formie ćwiczeniowej, kończącej się zaliczeniem na ocenę. Zajęcia mają na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie tradycyjnych form gier i zabaw oraz tych z wykorzystaniem mediów i najnowszych technologii (w tym komputera). Forma warsztatowa przewiduje, iż student samodzielnie będzie realizował gry i zabawy, możliwe do wykorzystania w przyszłej pracy pedagogicznej, a następnie projektował takie działania w kontekście potencjalnego ucznia w różnym wieku. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu.
Wymagania wstępne:
Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę o możliwościach wykorzystywania gier i zabaw (także komputerowych) do wspomagania rozwoju dziecka [EW_GZ_1]
K_W12 [3/5]
Student posiada wiedzę o zabawie jako potrzebie życiowej dziecka, ma świadomość aspektów wychowawczych, kulturalnych i poznawczych zabaw. [EW_ GZ_2]
K_W15 [4/5]
Student potrafi dobrać i wykorzystać gry i zabawy komputerowe do wspomagania wybranej sfery rozwoju dziecka. [EW_ GZ_3]
K_U02 [3/5]
Student potrafi wykorzystać materiały multimedialne do wspomagania realizacji wybranych celów dydaktycznych i wychowawczych [EW_ GZ_4]
K_U10 [3/5]
Student potrafi współdziałać w zespole, realizować przydzielone role podczas tradycyjnych zabaw i gier zespołowych oraz podporządkować się ustalonym regułom grupowym w kontekście gier i zabaw z wykorzystaniem mediów, w tym komputera [EW_GZ_5]
K_U12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca zaliczeniowa w formie portfolio lub posteru [EW_ GZ_w_1]
Indywidualna praca zaliczeniowa w formie portfolio lub posteru (w wersji wydruku lub elektronicznej) dotycząca innowacyjnych zabaw i gier, sprawdzająca umiejętność doboru, tworzenia i wykorzystania gier i zabaw do wspomagania wybranej sfery rozwoju dziecka
EW_ GZ_3 EW_ GZ_4
Zespołowy projekt mikrolekcji [EW_ GZ_w_2]
Zespołowy projekt obejmujący zaprojektowanie fragmentu zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem gier i zabaw (tradycyjnych oraz z wykorzystaniem mediów i technologii) dla uczniów w różnym wieku. i sprawdzający umiejętność współpracy i realizacji powierzonych zadań, a także wykorzystania dostępnych materiałów do realizacji założonych celów edukacyjno - wychowawczych. Ocenie będzie podlegał wytwór końcowy zespołu.
EW_GZ_1 EW_ GZ_2 EW_ GZ_4 EW_GZ_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [EW_ GZ_fs_1]
Metoda uczenia się we współpracy, metoda praktycznego działania
15
Zapoznanie się z literaturą, przygotowanie pracy zaliczeniowej
75 Praca zaliczeniowa w formie portfolio lub posteru [EW_ GZ_w_1] Zespołowy projekt mikrolekcji [EW_ GZ_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)