Metodyka edukacji wczesnoszkolnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2017

Nazwa modułu: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej
Kod modułu: 12-PE-WIP-S2-1MEW
Kod programu: 12-S2PE12.2017
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 7
Opis:
Przedmiot wyposaża w wiedzę o swoistości edukacji wczesnoszkolnej, podstawowych środkach, metodach i formach pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, możliwościach kształtowania u nich umiejętności kluczowych oraz celów i zadań wynikających z podstawy programowej. Wyposaża w umiejętności związane z krytyczną ocena programów kształcenia, podręczników szkolnych oraz projektowania własnej koncepcji pracy jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Uczy szacunku do zawodu nauczyciela, jako dobrego rzemieślnika i nowatora zarazem.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułu: Podstawy edukacji wczesnoszkolnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
podejmuje samodzielną refleksję nad własną pracą i wyciąga z niej wnioski [_K_1]
K_K03 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KNO_K02 [3/5]
umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł w związku z przygotowaniem, realizacją, kontrolą i oceną zajęć edukacyjnych w klasach I-III, poznawaniem motywów i wzorów zachowań dzieci i rodziców [_U_1]
K_U01 [4/5] KN_U01 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U04 [4/5]
umie zaplanować, zorganizować (dobrać typowe i nowatorskie dla edukacji wczesnoszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia), skontrolować i ocenić pracę i wyniki pracy dzieci (w tym – dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych), potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych [_U_2]
K_U04 [2/5] K_U08 [4/5] KNO_U01 [4/5] KN_U03 [2/5] KN_U16 [2/5] KN_U17 [2/5] KN_U18 [2/5]
ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, która obejmuje podstawowe pojęcia z zakresu teorii i praktyki edukacyjnej [_W_1]
K_W04 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W06 [4/5]
ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę (metodyczną) z zakresu różnych obszarów edukacyjnych specyficznych dla etapu edukacji wczesnoszkolnej oraz o podmiotach, środkach, metodach, formach i warunkach realizacji celów kształcenia [_W_2]
K_W05 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
praca pisemna, w której student wykazuje się znajomością najnowszej literatury przedmiotu oraz umiejętnością badawczego podejścia do danego problemu z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej.
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
prezentacja multimedialna [_w_2]
krytyczna ocena danego zagadnienia
_K_1 _U_1
egzamin ustny [_w_3]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i ćwiczeń
_W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
omówienie podstawowych pojęć z zakresu teorii i praktyki edukacyjnej w klasach I-III w oparciu o podstawową literaturę przedmiotu
15
lektura literatury uzupełniającej; gruntowne poznanie zapisów podstawy programowej w odniesieniu do edukacji wczesnoszkolnej
55 egzamin ustny [_w_3]
ćwiczenia [_fs_2]
analiza treści tekstów z literatury przedmiotu, w tym – podstawy programowej; podręczników dla klas I-III; prezentacje multimedialne – przedstawienie pracy w grupach
15
wybór i czytanie tekstów z literatury obowiązkowej i uzupełniającej; wykonanie pracy grupowej
90 praca pisemna [_w_1] prezentacja multimedialna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)