Animowanie działań społeczno-kulturalnych w warunkach wielokulturowości Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2017

Nazwa modułu: Animowanie działań społeczno-kulturalnych w warunkach wielokulturowości
Kod modułu: 12-PE-RM-S2-ADSK
Kod programu: 12-S2PE12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2019/2020
  • semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Program modułu Animacja działań społeczno-kulturalnych w warunkach wielokulturowości zapoznaje studentów z wiedzą na temat stereotypów, uprzedzeń i dyskryminacji, kształtuje umiejętność uczenia się międzykulturowego i dostrzegania w wielokulturowości potencjału rozwoju jednostek, grup i środowiska. Studenci tworzą projekty mające na celu wykorzystanie owego potencjału, jak i uwrażliwianie społeczeństwa na potrzeby Innych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest świadomy konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny wobec członków innych kultur; dostrzega potencjalne szanse i zagrożenia wynikające z faktu wielokulturowości, charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec Innych; wykazuje zainteresowanie różnymi wydarzeniami kulturalnymi [_K_1]
K_K05 [3/5] K_K09 [3/5] KN_K02 [3/5]
ma praktyczne, pogłębione umiejętności w zakresie działań społeczno-kulturalnych adresowanych do grup i środowisk zróżnicowanych narodowościowo, etnicznie, językowo, ekonomicznie, aksjologicznie lub w innych wymiarach kultury [_U_1]
K_U08 [4/5]
potrafi samodzielnie inicjować, planować i realizować działania społeczno-kulturalne różnorodne i bogate w treści kształcące, poznawcze, rozwijające wrażliwość i kształtujące osobowość, uwzględniając przy tym zróżnicowanie kulturowe środowiska i wykorzystując jego potencjał; potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy [_U_2]
K_W10 [4/5] K_U09 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U14 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych zachodzących w warunkach wielokulturowości [_W_1]
K_W09 [4/5] KN_W02 [4/5]
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z perspektywy planowania i realizacji działań społeczno-kulturalnych w środowiskach wielokulturowych [_W_2]
K_W08 [4/5] K_W10 [4/5] KN_W05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
studenci tworzą projekty działań społeczno-kulturalnych dla określonego środowiska; celem projektów jest wykorzystanie potencjału zróżnicowania kulturowego i/lub uwrażliwienie grupy dominującej na Inność mniejszości
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
zajęcia podejmujące tematykę stereotypów, uprzedzeń, dyskryminacji, uczenia się międzykulturowego itp. są realizowane metodą warsztatową
15
opracowanie projektu, przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach
45 projekt [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)