Logika Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2017

Nazwa modułu: Logika
Kod modułu: 12-PE-S2-1L
Kod programu: 12-S2PE12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot logika umożliwia studentom zapoznanie z narzędziami logiki, aby dobrze go przygotować do pracy z uczniami. Problematyka zajęć ma nauczyć studenta krytycznego, ale rzetelnego badania wypowiedzi ucznia. Student powinien umieć ustalić, jakiej pomocy dziecko potrzebuje w czasie swojej edukacji (diagnostyka) i umiejętnie, wykorzystując wiedzę o pojęciach, korygować rozwój umysłowych reprezentacji
Wymagania wstępne:
Zalecane: realizacje efektów kształcenia: psychologii poznawczej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi zanalizować wypowiedzi urzędowe i potoczne, w tym wypowiedzi uczniów, na zdania sformułowane w języku logiki, ocenić ich poprawność syntaktyczną oraz potrafi dokonać oceny wnioskowań przeprowadzanych przez dzieci pod względem poprawności logicznej oraz umie prowadzić rzetelną dyskusję, potrafi nawiązać współpracę, korzystając z narzędzi logiki, z absolwentami innych dziedzin nauki [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K04 [3/5] K_K07 [3/5] K_K08 [3/5]
potrafi posługiwać się narzędziami stosowanymi w logice, umie badać poprawność syntaktyczną zdań, formułować poprawne definicje, wyodrębniać poszczególne rodzaje pojęć, jasno formułować myśli oraz poprawnie uzasadniać swoje tezy oraz potrafi ustalać poprawne rozumowania [_U_1]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5] K_U04 [3/5] K_U05 [3/5] K_U06 [3/5] K_U07 [3/5] K_U08 [3/5] K_U09 [3/5] K_U10 [3/5] K_U11 [3/5]
student opanowuje podstawową terminologię logiczną, podstawy klasycznego rachunku zdaniowego, teorii zbiorów i teorii relacji, podstawy teorii komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem teorii dyskusji, zna współczesne koncepcje pojęć [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W02 [3/5] K_W08 [3/5] K_W09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
określenie stopnia znajomości treści wykładów, ocenieniu podlega też umiejętności definiowania nazw oraz określania, jaki rodzaj pojęcia budują dzieci w kolejnych fazach rozwoju intelektualnego
_K_1 _U_1 _W_1
kolokwium [_w_2]
ustalenie, czy student posiada wystarczające umiejętności: sprawdzania, czy wypowiedź jest poprawna syntaktycznie; sprawdzania metodą zerojedynkową, czy schemat zdania jest tezą logiki; sprawdzania, czy pewien ciąg zdań języka potocznego jest wnioskowaniem poprawnym logicznie. Ustala się też, czy student potrafi za pomocą trybów sylogistycznych określić związki zakresowe między nazwami.
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
Wykład dotyczy zagadnień podstawowych oraz wybranych zagadnień współcześnie analizowanych problemów
15
lektura literatury uzupełniającej
35 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
Praktyczna analiza nazw i zdań języka potocznego i języka formalnego
15
rozwiązywanie zadań
35 kolokwium [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)