Seminarium magisterskie.2 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2017

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie.2
Kod modułu: 12-PE-WIP-S2-6SM.2
Kod programu: 12-S2PE12.2017
Semestr:
  • semestr zimowy 2019/2020
  • semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
W wyniku realizacji zajęć student potrafi dokonać pogłębionej oceny i doboru literatury do badań, umie prawidłowo przeprowadzić procedurę badawczą. Potrafi słownie i w piśmie opisać założenia, przebieg i wnioski z badań.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [4/5] KN_K01 [4/5] KNO_K02 [4/5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga [_K_2]
K_K03 [4/5] KN_K01 [4/5] KN_K02 [4/5] KNO_K02 [4/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych [_U_1]
K_U04 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U16 [4/5] KN_U17 [4/5] KN_U18 [4/5]
posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi [_U_2]
K_U05 [4/5] KN_U07 [4/5] KN_U08 [4/5] KN_U12 [4/5]
posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki [_U_3]
K_U06 [4/5] KNO_U02 [4/5] KN_U05 [4/5] KN_U15 [4/5]
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym [_W_1]
K_W01 [4/5] KNO_W01 [4/5] KN_W03 [4/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk [_W_2]
K_W02 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W04 [4/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) [_W_3]
K_W04 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
opracowanie literatury do badań i ich założeń, przygotowanie procedury badawczej
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [_fs_1]
studia literatury metodologicznej z pedagogiki i psychologii oraz innych nauk omówienie procedury badawczej
30
literatura przedmiotu, konstruowanie badań przygotowanie procedury badawczej
140 praca pisemna [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)