Metodyka wychowania przedszkolnego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2017

Nazwa modułu: Metodyka wychowania przedszkolnego
Kod modułu: 12-PE-WD-S2-1MWP
Kod programu: 12-S2PE12.2017
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 7
Opis:
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego. Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z dziećmi z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka. Zna i stosuje zasady wychowania i nauczania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane w własnym rozwojem zawodowym w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego.
Wymagania wstępne:
Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu psychologii rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
(brak informacji) [_K_1]
K_K01 [4/5] KN_K01 [4/5] KNO_K02 [4/5]
utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych [_K_2]
K_K04 [4/5] KN_K03 [4/5] KN_K05 [4/5] KNO_K01 [4/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu podstaw wychowania przedszkolnego w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych [_U_1]
K_U08 [4/5] KNO_U01 [4/5] KN_U03 [4/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań wychowania przedszkolnego [_U_2]
K_U09 [4/5] KN_U14 [4/5] KN_U15 [4/5]
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_3]
K_U10 [4/5] KNO_U03 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5] KN_U13 [4/5]
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię podstaw wychowania przedszkolnego [_W_1]
K_W05 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W10 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych w zakresie podstaw wychowania przedszkolnego [_W_2]
K_W12 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W04 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną o podstawy wychowania przedszkolnego [_W_3]
K_W15 [4/5] KN_W09 [4/5] KN_W10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej
_U_3 _W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
Sprawdzenie umiejętności pracy w grupie, oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania działalności placówek wychowania przedszkolnego i zagadnień z nią związanych
_W_1 _W_2
projekt [_w_3]
Sprawdzenie czy student potrafi przedstawić opis zmian koniecznych i potrzeb – jego zdaniem, do lepszego funkcjonowania instytucji przedszkola z uwzględnieniem najnowszych europejskich rozwiązań w dziedzinie edukacji przedszkolnej (próba stworzenia nowego, lepszego modelu placówki przedszkolnej).
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
Wykład wybranych podstawowych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
Lektura uzupełniająca, analiza wybranych zapisów prawa oświatowego; praca z tekstem
50 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
Metoda projektów Prezentacje – przedstawienie przez grupy studentów efektów swojej pracy Analiza tekstów i analiza przypadków z dyskusją
45
Praca w grupach - Wykonanie projektu dotyczącego metod i form pracy wychowawczo – dydaktycznej przedszkola Zgromadzenie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji Przygotowanie lektury do dyskusji
70 egzamin pisemny [_w_1] prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)