Dizajn a środowisko
Kierunek studiów: Etnologia i antropologia kulturowa
Kod programu: 12-S2AK16.2017
| Nazwa modułu: | Dizajn a środowisko |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-AK-EK-S2-2DS |
| Kod programu: | 12-S2AK16.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | moduł Dizajn a środowisko ma w założeniu zaznajomić słuchaczy z pogłębioną wiedzą o projektowaniu/dizajnie jako dziedzinie nastawionej na rozwiązywanie prob¬lemów wynikających z realnych potrzeb różnych grup społecznych, i w sposób kompleksowy, wpływającej na jakość ich życia; zajęcia pozwalają pozyskać wiadomości o współczesnych kierunkach projektowania, zwłaszcza tych koncentrujących się na relacjach człowiek-środowisko, kultura-natura;
przedstawiane treści umożliwiają dostrzeżenie tych trendów projektowania, które kładą nacisk nie tylko na wizualne, ale i na ekologiczne i społeczne aspekty tworzonych produktów, czym uświadamiają konsumentom głębokie relacje między człowiekiem a środowiskiem przyrodniczym i konieczność jego ochrony
|
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma pogłębioną świadomość znaczenia dizajnu dla rozwiązywania problemów społecznych, kulturowych i przyrodniczych oraz dokonywania celowych wyborów dotyczących naszego otoczenia
[_K_1] |
K_K04 [4/5] |
potrafi wskazać rolę dizajnu dla postrzegania współczesnej kultury materialnej oraz jego wpływ na zahamowanie degradacji środowiska przyrodniczego i kształtowania postaw ekologicznych [_U_1] |
K_U01 [4/5] |
wykrywa zależności między projektowaniem a wzorami kulturowymi, problemami społecznymi i podłożem przyrodniczym
[_U_2] |
K_U02 [3/5] |
ma rozszerzoną wiedzę o problemach terminologicznych i pojęciowych dotyczących dizajnu, zna najważniejsze kierunki współczesnego projektowania [_W_1] |
K_W03 [4/5] |
zna i rozumie istotę świadomego projektowania odpowiadającego na konkretne potrzeby różnych grup społecznych a także relacje między projektowaniem a środowiskiem przyrodniczym
[_W_2] |
K_W04 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium [_w_1] | sprawdzenie stopnia wiedzy teoretycznej poznanej podczas wykładów
|
_K_1 |
| prezentacja [_w_2] | sprawdzenie stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i poddania analizie wybranych przykładów dizajnu zgodnego ze środowiskiem |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | zaprezentowanie podstawowych zagadnień z wykorzystaniem środków audiowizualnych
|
15 | praca z literaturą przedmiotu |
30 |
kolokwium [_w_1] |
| ćwiczenia [_fs_2] | przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej, dyskusja, analiza zagadnień |
15 | zgromadzenie materiału i jego selektywna ocena oraz przygotowanie w grupach prezentacji dotyczącej projektu/instalacji opartej
na relacjach ze środowiskiem
|
30 |
prezentacja [_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||